[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Středa Červenec 28 14:28:53 CEST 1999

Tak aby bolo jasno ....

> Plne suhlasim s pripomienkou. Tiez sa mi to strasne nepacilo
> a nevedel som, co sa to vlastne prezentuje, ci je to
> Linux alebo nejaky iny produkt inej nemenovanej firmy.

Prezentovalo sa: Zaklady kryptografie, firewally, PMS, atd.atd. NIE
Linux, Nie Microsoft.

V PowerPointe to bolo preto, ze _ziaden_ ekvivalentny produkt na linux
_NEEXISTUJE_ !!!!!!!!
Co s tym hodlate spravit?

Ja som v tomto pripade na stane pouzivatelov. Ked som tu prednasku
robil, vrtalo mi hlavou, ze predsalen na stretnutie SkLUGu sa nepari
prist s konkurencnym produktom. Tak som stravil niekolko hodin _cisteho_
casu _len_ hladanim niecoho co by mohlo powerpoint nahradit. Moj
vysledok: NIC POUZITELNE.
Vy co robite v komercnych firmach, iste viete, ze par hodin cisteho casu
len na hladanie nastroja si nikto nedovoli obetovat. Hlavne ak nic
nenajde.

Len pre vasu informaciu, tak prezentacia o kryptografii (asi 20 slajdov)
mi trvalo vytvorit v powerpointe asi 2 hodiny. To je _velmi_ produktivna
praca. Ked mi date na Linux nastroj, co vytvori prezentaciu podobnej
kvality tak rychlo, budem ho _velmi_ rad pouzivat.

> Posnazim sa na buducej akcii SkLUGu vytlacit vsetky Windoze. :-)
> Aspon pokial to bude mozne, pretoze co sa tyka prednasok,
> tak tam zasahovat nemozem. :(

Dobre, beriem ta za slovo. Potrebujeme:

1) System na registraciu ucastnikov. Musi hlavne plne podporovat
slovencinu. Musi byt jednoduchy na pouzivanie a intuitivny (nech tam
mozeme posadit kazdeho a mozemem sa pri tom striedat). Musi byt
spolahlivy (nesme to padnu za chodu). Musi byt rychly (inak sa nam budu
vytvarat rady). Musi bezat na comkolvek (nevieme aky stroj sa nam na
registraciu podari zohnat).

2) System na vytvaranie prezentacii. Musi byt efektivny (ludia co nieco
vedia vacsinou vela casu nemaju). Musi byt spolahlivy (nemal by padat
casto, potom to nikoho nebude bavit). Pocas prezentacie musi byt 100%
spolahlivy (pad programu pocas prezentacie je _velky_ neuspech). Musi
mat nejake predpripravene dizajny a kliparty (_velmi_ setri cas). Musi
mat intergrovany jednoduchy kresliaci program (to je to co Linux nema
vobec) a hlavne 100% podporovat slovencinu.

3) Jednoduchy textovy editor s dobrym vzhladom na prirucne pouzitie
(napr. zmeny stavov, uznesenia). Tak isto 100% spolahlivy a 100%
lokalizovany. Tak isto tabulkovy kalkulator ak by bolo treba podat
spravy a zobrazit sumare a tiez program co vie robit grafy. V podstate
cely office.

Fajn, a predstav si ze toto potrebujes za 2 tyzdne. A to mas popri tom
este kopec inej prace. Ale ze som taky dobry, staci to buduceho VZ, co
je najneskor marec 2000.

Pocuvam vase reakcie, som same ucho.

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.