[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Pupala Ronald rony na mail.pvt.sk
Čtvrtek Červenec 29 20:39:27 CEST 1999

Juraj Bednar wrote:

> Ahoj,

> Suhlasim. Taketo karty povazujem za nedostatocne Open Source a beriem to tak,
> ze ked mi nechcu dovolit spravit si driver, tak si ma nevazia ako zakaznika.
> Riadim sa tym pri vybere hardveru.
>
>  Juraj.

   Alebo ..

   Su ludia, ktory presne poznaju standardy komunikacie po PCI, AGP atd,
a poznaju obvodovu techniku. Vedia ze "na tomto chipe je tento pin
na tento ucel..", ale nevedia programovat drivery pre Linux.
A takehoto treba skontaktovat s dobrym programatorom driverov a vysledok
by mohol stat za to. Ved je takmer jedno, ci mas graficku kartu od
Creative
alebo od Tsengu, ak pouzivaju ten isty graficky chipset, napr. nVIDIA
RIVA TNT.
Aj ked Creative neda podklady pre naprogramovanie driveru, este su v hre
iny.
A nVIDIA ako vyrobca chipu, ktory caka zisk z jeho predaja musi
uverejnit
popis chipu, aby sa nasiel niekto, kto by s tym chipom urobil graficku
kartu.
Asi takto ja to aj s mojim Xserverom, naprogramovali ho v SuSE pre graf.
karty
Elsa s chipom Permedia2, na a ja mam Permediu2 na karte od 3DLabs, no a
chodi.

                                           Rony