[sklug] VYBOR: Hlada II

Juraj Bednar bednar na rak.isternet.sk
Pondělí Březen 29 15:42:18 CEST 1999

Ahoj,

> Mas nejaky napad co ineho ako jpeg a gif sa da dat na stranku aby s tym
> ziadny browser nemal probs? A musim upozornit, ze gif je 256 colors co je
> nam tak na 2 weci. Okrem toho netusim, co myslys tym, ze biela nie je
> biela, ja som bol v tom, ze je to 24 bit, ale mozem sa mylit. A ak ti ide
> o to, ze jpeg je stratova kompresia, da sa nastavit cosi ako kvalita a
> zvlada to ist (takmer/uplne? jpeg tak detailne nepoznam) bez straty.
> Btw. nie je problem dodat to ako 24bit TGA bez kompresie, vyhovuje? ;]

Ano, to potrebujeme pre to, aby sme s tym logom mohli robit co chceme, potom
sa na stranku da dat aj JPEG.

Ale ide o toto :

JPEG je stratova kompresia.. Zober si nazorny priklad obrazku (v ascii ;)

+================================+
=                                =
=      SKLUG bla bla bla         =
=                                =
+================================+

Vsetko okolo textu by mala byt biela (aby to splyvalo s pozadim). Lenze to
biela v ziadnom pripade nie je...

Pri webdizajne (mam overene z dizajnerskeho oddelenia nasej firmy) sa zasadne
jpegy pouzivaju na fotky (a to je to, na co su urcene). Aby som nehovoril,
zober si stranku www.datainternet.sk, co robili klasicki Frontpagacki dizajneri.
Skoc na Sluzby a pozri si (24-bitova farba a zvysena svetlost), ako vyzeraju
jpegy...

Ide o to, ze ta ista farba v gife je jednoliata, kdezto v jpegu je tvorena
viacerymi odtienmi (vid clanok v minulom cisle Linux Journalu o kompresii).

Na loga a taketo blbosti ti musi stacit 256 farieb (pretoze nemaju byt velke).
Ak chces dat fotku na stranku, tak ti JPEG nevadi a mas 24-bitovu farbu...

> Tie loga su v prvom rade navrh. Podstatne jednoduchsie sa to robi v mensom
> a len z jedneho vybraneho sa nakoniec spravi finalna verzia v lubovolnej
> velkosti.

Nesuhlasim s tebou ;). Ked dizajnujes logo, tak sa to zasadne robi na
velke rozlisenie... Ak to viete spravit, tak to nie je problem, akurat
mate o robotu navyse...

    Juraj.