[sklug] VYBOR: Hlada II

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Úterý Březen 30 15:23:52 CEST 1999

Prijemny den,

uz nejaky ten rok mam studio, takze si dovolim poopravit naroky z hladiska
skutocnych poziadaviek tlace, dufam, ze ma neukamenujete, ze to je od veci:

Zakladom je _tlacovy_ raster, to je ta hodnota lpi (alebo lpcm, ak meriame
v centimetroch). A poziadavky su asi nasledovne:
            tlacna kriedovom papieri
.................................150-200 lpi
            tlac na offsetovm (kancelarskom) papieri ...... 60-100 lpi
            sietotlac (napr. samolpeky na folii)...................40-80 lpi
            sietotlac - textil (tricka a pod.)
...........................15-40 lpi

No a plati ze dpi=1,5 az 2x lpi

 no, je este kopec dalsich veci ale teraz asi nepodstatnych...
A ak chcem vediet kolko dpi potrebujem, musim vediet dve veci:
1. tlacovy raster (teda lpi kolko potrebujem)
2. rozmer vysledku

Takze  ak napriklad chcem tlacit na tricko s rastrom 20 lpi potrebujem
obrazok o rozmere axb cm s rozlisenim 2x20=40 dpi. Dolezity je ale ten
rozmer...

>Obzri sa po webe, vsade sa to hemzi obrazkami vo formate png...
>Teda ani nie... dovod: msie 3.0 ho nepodporuje a kedze msie 3.0 je v
>pluspacku a v sr2-kach tak ho pouziva 80-90% ludi

No, s tym skusenosti nemam...

>No neviem... pri 100% kvalite tam ziadny rozdiel nevidim, mozem to bitovo
>porovnat s nekomprimovanym originalom, ale ak tam aj nejaky rozdiel bude,
>pochybujem, ze je postrehnutelny. Problem webu sa vola pomale linky, takze
>vzdy treba robit kompromis medzi kvalitou a velkostou fajlu.

Ono ide o to, ze JPEG rozdeli obrazok na stvorceky urcitej velkosti a v tych
redukuje
pocet farieb. Cim vecsie stvorceky, tym mensi subor...
>detto ako png, v lepsom pripade ti otvori externy viewer ;[

No, na internete zasadne .gif alebo .jpg ;-)

>Gify sa daju pouzit pri farebne jednoduchych obrazkoch (Mumrikove logo 3,
>Stefanove logo 2), pri gradientoch je to masochizmus ;]

Je, na to je JPEG...

>Suhlas, takisto s tou slovenskou verziou, snad si vsetci vieme predstavit
>ten napis tym istym fontom v slovencine ;]

Skor by som poznemenal, ze logo treba nakreslit vo vektoroch (napriklad
Illustrator, Corhel, Xara a co ja viem este co) a da sa zvecsovat
lubovolne...
A je po problemoch (a verte, ze ich obdobnych riesim denne kvanta)...

Prijemny den vsetkym praje

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
e-mail: grafon na grafon.sk, http://www.isnet.sk/grafon