[sklug] praca pre programatora WAS: [ FW: MS to buy Visio corp]

MECIAR,Vladimir meciar na globtel.sk
Pátek Září 17 11:24:46 CEST 1999

Zdravim vsetkych,

> From:	Radovan Semancik [SMTP:semancik na alert.sk]
>
> Programatorov mame dost. Ale softverovych inzinierov mame velmi malo

	S tymto suhlasim.
	Na margo programatora doplnam tieto myslienky:
	1. programator ma vsetko na haku a ked chce, tak kvitne
	    zamestnavatelovi kedy sa mu zachce. Prace je pre neho dost.
	2. podnik aj ked programatora najde, tak ma problem ho udrzat.
Neviem,
	    ci ste sa niekto stretli s cislami ohladne nakladov, ktore fy.
ma,
	    kym je programator schopny produkovat a teda aku stratu znamena
	    nahly odchod zamestnanca.
	3. programatora je tazke riadit. Ak jeho nadriadeny nema dostatocne
	    hlboky prehlad o praci programatora, tak si programator robi v
zamestnani
	    co chce.

	Koli vyssie uvedenemu je pre fy. vyhodnejsie mat na dohodu resp.
zmluvu
	o dielo zaviazaneho programatora, kde mu moze poskytnut:
	1. dostatok volnosti (absolutnu volnost okrem konecneho terminu)
	2. vyssie ohodnotenie (vyplyva z povahy danoveho systemu)

	Co je pri tomto celkom zaujimavom systeme otazne? Kde zohnat takto
	fungujuceho programatora? Kde zohnat takto fungujucu firmu? (SW na
	zakazku)

> Pretoze keby nebolo SkLUGu, ten job by nemal. Kde by asi ten programator
> nasiel organizaciu, co je ho ochotna platit?
> Preco 90% studentov brigaduje cez "personalne" agentury, ktore si
> stiahnu 30% cisteho zisku?

	Tu by som bol opatrny. Jedna vec je sprostredkovanie a druha vec je
realizacia
	ulohy zadavatela. Momentalne ma nenapada dobry dovod, preco by SKLUG
	mal robit komunikatora medzi zadavatelom a programatorom. SKLUG by
	mohol sprostredkovat kontakt. Ako som hore uviedol je to velmi
podstatna
	cast uspechu. A prave za to, ze je to dolezite a bolo by to dobre
spravene
	sa davaju provizie.

	Poznas programatora, ktory sa vie prezentovat? Ja nie. Programatory
	maju minimalne skusenosti s marketingom, reklamou, ci vobec
kvalitnou
	prezentaciou vysledkov vlastnej prace. Jednoducho oni hovoria
jazykom
	strojov a zadavatel hovori jazykom uzivatela. Keby to bol ten isty
jazyk,
	tak softverove inzinierstvo nikdy nevznikne!!!!
	Pri praci ide o obchod. Obchod s ludsky zdrojom alias pracovnou
silou.
	Zadavatel je zakaznik, lebo si kupuje pracovnu silu. Programator je
	predavajuci, obchodnik, lebo predava svoje schopnosti. V normalnom
svete
	je to tak, ze obchodnik nahana zakaznika aby od zakaznika dostal
	financie. Na to aby si zakaznik kupil prave od daneho obchodnika
musi
	mat ponuka obchodnika nie len napln, ale aj formu, image, meno a co
ja
	viem co vsetko. (Na com stoja podniky v USA na kvalite? Tazko. Ide
	o to co je zakaznikovy prezentovane) a prave tuto prezentaciu
programator
	nie je schopny urobit!!!!! A tu je priestor pre sprostredkovatela.
Ci uz na
	baze komercnej, alebo neziskovej.

	Vlado

	PS> Bol by som nerad, keby sa to rozvinulo do polemiky. Povodna
otazka
	je, ci niekto nad tym uvazoval a s akym vysledkom.