AW: [sklug] FW: MS to buy Visio corp

Stanislav Meduna stanom na etm.co.at
Pátek Září 17 12:19:36 CEST 1999

Ahoj,

> Pretoze keby nebolo SkLUGu, ten job by nemal. Kde by asi ten
> programator nasiel organizaciu, co je ho ochotna platit?

Ty mas zaujem o programatorov, ktori nie su schopni
najst organizaciu, ktora je ich ochotna platit? :-)

Okrem toho sa tu hovorilo o bazare typu "niekto da do
placu ponuku na OpenSource projekt, ktory chce zaplatit".
Predpokladam, ze ju nebude utajovat.

Ale aj pokial by to tak nebolo, programatorov je nedostatok,
nie prebytok. Viem o tom, asi styroch som ich zohnal pre
mojho zamestnavatela a nebola to sranda...

> Preco 90% studentov brigaduje cez "personalne" agentury, ktore si
> stiahnu 30% cisteho zisku?

Pretoze student a) je mlade ucho, ktore nema ako vediet,
ako to chodi, b) ak si mal niekedy moznost vidiet
produkt prace studenta, ktory v zivote na nicom
vacsom nepracoval, tak to uz asi netreba blizsie
objasnovat (cest vynimkam), c) mas ho na dva
mesiace, nic nevie a ked sa za Tvoje peniaze zaskoli,
zduchne inam. To je normalne, vsetci sme boli taki.

> Pretoze kde by asi zadavatel tu skupinu ludi nasiel? Uz som v par
> firmach v oblasti IT robil, a _kazda_ mala obrovsky problem najst
> odborny presonal.

Ano, toto sedi. Ale potom programator nepotrebuje SkLUG
na ziskanie jobu, ale si moze vyberat :-)

> SkLUG by tu mohol poskytnut personal, referencie o jednotlivych
> programatoroch (trebars na zaklade prace na projektoch
> SkLUGu, co by sa z PMS mohlo dat vytiahnut) a vhodne parovat
> ponuku a dopyt.

Ale to robis zo SkLUG v podstate normalnu outsourcingovu firmu
so zmluvnymi vztahmi na obe strany. V tom pripade sice Tvoje
argumenty platia, ale jednak to zdruzenie sotva moze trvalejsie
robit (neviem, v paragrafoch sa nevyznam), jednak pokial mas
prislusne know-how, tak zase nechapem, preco to chces robit
pod hlavickou SkLUG-u a nezalozis si na to firmu :-)

To je asi na dlhu debatu niekde v krcme :-)