AW: [sklug] FW: MS to buy Visio corp

Radovan Semancik semancik na alert.sk
Sobota Září 18 17:01:16 CEST 1999

> Ty mas zaujem o programatorov, ktori nie su schopni
> najst organizaciu, ktora je ich ochotna platit? :-)

A ty mas zaujem o operacny system, ktory sa nedodava v dokonale
zabalenej krabici a dokonca pri instalacii vyzaduje vstup z klavesnice?

To ze sa niekto nevie dobre predat predsa neznamena ze nemoze byt
vyborny vyvojar. Softverovy inzinier by sa _mal_ vediet predat, ale
stale to vela ludi nevie.

> Okrem toho sa tu hovorilo o bazare typu "niekto da do
> placu ponuku na OpenSource projekt, ktory chce zaplatit".
> Predpokladam, ze ju nebude utajovat.
> Ale aj pokial by to tak nebolo, programatorov je nedostatok,
> nie prebytok. Viem o tom, asi styroch som ich zohnal pre
> mojho zamestnavatela a nebola to sranda...

Problem je, ze ason 30% "programatorov" sa nakoniec ukaze ako
nepouzitelnych, napr. preto, ze nevedia komunikovat v kolektive alebo sa
nedokazu sustredit na ulohu ....

Problem je najst tych "pouzitelnych" ... to je ten skutocny problem.

Ked das ktoremukolvek druhakovi na FEI plat cca 10000 mas programatora.
Aj ked by mal pracovat popri skole, urcite si aspon 6 hodin denne pri
stroji odmaka. Ale naco ti je taky cloviecik, ked mu zacnes rozpravat o
DFD a datamodeloch a objektovom navrhu tak na teba cumi ako keby si od
neho chcel aby sa do zajtra naucil japonsky ...

> Pretoze student a) je mlade ucho, ktore nema ako vediet,
> ako to chodi,

vacsina clenov SkLUGu su studenti. Vekovy priemer si dovolim odhadnut
tak na 20 rokov.

> b) ak si mal niekedy moznost vidiet
> produkt prace studenta, ktory v zivote na nicom
> vacsom nepracoval, tak to uz asi netreba blizsie
> objasnovat (cest vynimkam),

Clenovia sklugu su tie vynimky, alebo tie nemehla?

> c) mas ho na dva
> mesiace, nic nevie a ked sa za Tvoje peniaze zaskoli,
> zduchne inam. To je normalne, vsetci sme boli taki.

To normalne nie je. To je zly personalny mamazment. Bohuzial, zazil som
ho aj ja a viac krat nez mi bolo mile.

Personalne agentury nevyuzivaju len studenti. Bezne sa zhanaju cez
personalne agentury aj ludia na posty typu "senior IT staff" alebo aj do
top managementu.

> Ano, toto sedi. Ale potom programator nepotrebuje SkLUG
> na ziskanie jobu, ale si moze vyberat :-)

Vyberat si moze. Ale podla coho sa taky clovek rozhodne medzi ponukov od
firmy "SuperSoft" a "UltraDevel" ked tie mena pocuje prvy krat? Podla
mojich skusenosti zamestanec zisti najskor po pol roku co je to za firmu
v ktorej pacuje. Toto by sa mohlo zlepsit, ak by SkLUG poskytoval iste
informacie o firmach v oblasti IT. Aj ked som si nie isty, ci by take
nico dovoloval zakon o negativnej reklame :-)))))

> Ale to robis zo SkLUG v podstate normalnu outsourcingovu firmu
> so zmluvnymi vztahmi na obe strany. V tom pripade sice Tvoje

Nie nie nie ..... zle si to pochopil. Ja chcem ten vztah len
sprostredkovat, ako sluzbu clenom a partnerom. Ako si ten vztah dohodnu
konkretne oni, to uz je ich problem. Jedine co potrebujeme je poskytnut
informacie o clenoch partnerom a informcie o partneroch clenom.

> argumenty platia, ale jednak to zdruzenie sotva moze trvalejsie
> robit (neviem, v paragrafoch sa nevyznam), jednak pokial mas
> prislusne know-how, tak zase nechapem, preco to chces robit
> pod hlavickou SkLUG-u a nezalozis si na to firmu :-)

Keby som bol v 10-tich exemplaroch, tak mozno by som si taku firmu aj
zalozil. Lenze som len jeden :-)

Nechcem aby SkLUG sa pustal do komercie. To nie. Len aby poskytoval
informacie aby sa komercne vztahy mohli realizovat.
To pomoze jednak clenom, lebo sa lahsie mozu dostat k praci vo firmach,
s ktorymi ma SkLUG skusenosti. Potom to pomoze fyrmam, lebo si budu moct
najst personal s rozumnym ohodnotenim kvalit. A nakoniec to samozrejme
pomoze aj SkLUGu, ked uz v nicom inom, tak v nadviazani kontaktov s
firmami, ktore mozu perspektivne sklug sponzorovat ....

--
                             Radovan Semancik (semancik na alert.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.