[sklug] SKLUG+BSA(?)

Peter Surda pict-byte na EUnet.at
Pondělí Září 27 15:26:08 CEST 1999

On Fri, Sep 24, 1999 at 04:53:24PM +0200, behan wrote:

>      Myslim ze SKLUG by mal byt nejakym sposobom angazovany aj v tejto oblasti,
> a tak trochu "bojovat" proti M$ jeho vlastnymi zbranami (myslim tym BSA).

100% suhlasim s tym, ze keby sa naozaj proti softwarovemu piratstvu bojovalo a
fungovalo by to, M$ by monopol nemal, lebo za taku blbost vyhadzovat peniaze
si ludia rozmyslia.

Bohuzial, ked sa ludi/firiem pouzivajucich soft pytam, ci myslia na legalnu
stranku, drviva vacsina na to totalne s...., a to dokonca nielen na Slovensku,
ale aj v Rakusku. Horsie je, ze toto obcas nebyva rozhodnutim nejakych
technikov, ale priamo vysokopostavenych zodpovednych ludi (!!!!).

Ja osobne na legalnost dbam, nelegalne pouzivam iba MP3ky (co neni soft :-)).
Aj ked ma niekto poprosi, aby som mu to ci ono napalil a ked sa ho spytam, ze
ci mu je jasne, ze je to nelegalne, pozera na mna, ako keby som spadol z
jahody.

K tej pouzivatelnosti linuxu (kde/gnome) oproti Win: je to individualne. Su
ludia, ktori su aj vo windowse totalne strateni. Jeden z dolezitych rozdielov
medzi Win a Lin je, ze veci, ktore sa naucis, su v linuxe vacsinou univerzalne
a logicky na seba nadvazuju, kdezto vo Win je clovek casto nuteny sa naucit
veci, ktore maju obmedzenu pouzitelnost nielen do sirky (pocet programov), ale
aj casovo (v buducej verzii je to uplne inak).

Dolezite je ludi naucit, ze dolezite je CHAPAT, ze poslat mejl != "kliknut na
send", ale "prikazat pocitacu poslat data postovemu prenosovemu programu
(volny preklat MTA)". Programatorsky povedne "kod je podstatnejsi ako data".

Prave toto robi windows presne naopak, jeho filozofia je zalozena na tom, ze
cim menej o tom vies, tym viac mozes klikat jak pako, a ked sa chces nieco
dozvediet, si strateny. Linux ta naopak podporuje v tom zistit, co ako ide. V
minulosti to bolo viacmenej nevyhnutne a v sucasnosti sa presadzuje trend aby
to bolo iba "volitelne". Vo Windowse nie je co volit.

>      Taktiez by sa mahlo nejakou osvetovou cinnostou :-) zaposobit na studentov
> - buducich programatorov a informatikov, ktory o platforme linux mnoho
> nevedia a ak ano, zda sa im priam nezvladnutelna. Prave tito ludia budu v
> buducnosti poradcami v oblastiach IT, spravcami sieti,... - jednoducho ludmi
> ,ktory sa budu podielat na vytvarani informacnych systemov, ktorych hlavnym
> prvkom by mahol byt linux.

Ano, ano, ano.

> -->Perlicka pre tych, ktory vydrzali az do konca:

Ja som minuly tyzden instaloval NT-WKS FULL NEOEM z originalnych medii. Na
instalaciu bolo treba 7 restartov, potreboval som este bootovaciu disketu W98
(lebo ten pako automaticky neprepisal MBR a forcnutie odmietol) a po prijati
IP adresy z DHCP servra (tiez NT) vyhlasil "konflikt IP adresy" (pricom tam
ocividne ziaden nebol). Budte radi ked sa tomuto zverstu mozete vyhnut.

Bye,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>

--
                           Reboot America.