[sklug] SKLUG+BSA(?)

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Září 27 18:42:51 CEST 1999

Ahojte,

> Dolezite je ludi naucit, ze dolezite je CHAPAT, ze poslat mejl != "kliknut na
> send", ale "prikazat pocitacu poslat data postovemu prenosovemu programu
> (volny preklat MTA)". Programatorsky povedne "kod je podstatnejsi ako data".

To sa Ti ale vo vseobecnosti nepodari. Ked som bol na vojne,
ucil som tam jednu milu postarsiu pani presedlat z pisacieho
stroja (na ktorom pisala desiatky rokov) na novu zbran T602 :-)
Za pol roka (!) sa mi nepodarilo naucit ju, ze na koncoch
riadkov nema stlacat enter. Navyse bola fixovana na paradigmu
"jedno tlacitko - jedna funkcia" a nevedela pochopit koncept
"rezimu" - ze jeden ovladaci prvok moze robit rozne veci
(a priznajte, komu z vas zo zaciatku neliezlo na nervy
vi so svojim vkladacim a prikazovym rezimom?). Ta pani
nebola sprosta, len to proste bolo nad jej model chapania,
ako veci funguju. 18-rocny kuchar oproti tomu po 5 minutach
hral Solitair, hoci predtym v zivote nedrzal v ruke mys.

A preco si to nepriznat, pokial clovek k niecomu sadne
a ma nieco rychlo vyprodukovat a potom zase na program
zabudnut, Windoze koncept funguje aj pre "poucenych".
O PowerPointe vs. ... co vlastne? tu uz debata isla,
ale toho je viac - sadnite si k LyX-u a skuste
vyprodukovat dokument s niekolkymi tabulkami, trochou
nejako zarovnanych dat, ktore ale tabulkou nie su,
rucne kreslenymi schemami a par importovanymi obrazkami.
Kto nevie, co je "pod kapotou", ma proste smolu.

Toto je trh, na ktory cielia Windoze a to je trh, ktoremu
nikdy nevysvetlis, ze treba pocitacu prikazat poslat data
nejakemu programu. Oni _nevedia_, co je to program.
Ak chceme na tento trh Linux dostat, musime sa mu
prisposobit - naopak to bohuzial nefunguje. Otazkou
je, ci to chceme a ci proste nestaci jednu generaciu
pockat.

> Ja som minuly tyzden instaloval NT-WKS FULL NEOEM z originalnych medii. Na
> instalaciu bolo treba 7 restartov,

:-) poznam ... Tiez budem za chvilu reinstalovat
cele NT-cka, pretoze zrazu zacali padat a ani
diva svina nezisti, cim to moze byt.