[sklug] ako si mam vysvetlovat cast GNU GPL...

Radovan Semancik semancik na bgs.sk
Středa Leden 5 09:46:40 CET 2000

> Chcel by som sa opytat, ako si vy vysvetlujete tuto cast tejto licencie:
> Jiné činnosti než kopírování, šíření a modifikace nejsou pokryty touto licencí; sahají mimo její rámec. Akt
> spuštění programu není omezen a výstup z Programu je pokryt pouze tehdy, jestliže obsah výstupu tvoří
> dílo založené na Programu (nezávisle na tom, zda bylo vytvořeno činností Programu). Posouzení
> platnosti předchozí věty závisí na tom, co Program dělá
>
> Co to vlastne znamena. KEd spustim nejaky program, ktory mi konvertuje vstup na
> [...]

Vystup programu musi mat znaky diela, cize musi byt jedinecne. Ked
konvertujes formaty, prevadzas jedno dielo do inej formy, nevytvaras
nove. To iste sa tyka napriklad renderovania alebo kompilovania, len
prevadzas dielo zo zdrojovej formy do pouzitelnej formy, dielo sa vsak
nemeni. Ine by to napriklad bolo pri preklade diela do ineho ludskeho
jazyka pomocou nejakehjo programu pod GPL, pretoze preklad diela sa
poklada za samostatne dielo. Alebo ak by si pouzil resersny system pod
GPL, tak vyprodukovany vyber literatury by bol tiez novym dielom pod
GPL. Podobne by to mohlo byt napriklad pri automatickych generatoroch
fraktalov alebo niecom podobnom.
Blizsie pozri autorsky zakon.

--
                              Radovan Semancik (semancik na bgs.sk)
                         System Engineer, Business Global Systems a.s.