[sklug] projekt HROCH + vizia

Marek Grac xgrac na informatics.muni.cz
Úterý Říjen 24 12:08:21 CEST 2000

Zdravim,

	ako iste uz mnohy z Vas vedie vytvoril som si HROCHa
(http://hroch.zero.sk), na ktorom sa objavuju preklady dokumentacie
(prevazne HOWTO) a rozhovory s osobnostami z linuxovej sceny (viete, ze
Richard Stallman povazuje Linux (do istej miery) za katastrofu :) ). No
HROCH sice este nevyrastol z detskych plienok, ale postupne sa to meni. V
blizkom obdobi by mal vzniknut ovela lepsi dizajn, pretoze grafika, nikdy
nebola a ani nebude mojim hlavnym (a ani vedlajsim) zameranim. Je sice
pravda, ze podstatou webu su texty, ale bez toho pozlatka to asi nie je
ono. Ale aby som sa dostal k veci:

	ak by niekto z vas chcel pomoct, ci uz napadmi, linkami na
	zaujimave dokumenty, alebo radou (napr. ako s anketami, alebo
	diskusiami pod ciarou (co by som rad)) nech sa mi ozve.

Vizia premiestnenia HROCHa sa uz crta (vlastne uz pada len na mne), cim sa
HROCH zrychli (ono 64 kbps/ ~200-300 uzivatelov je dost). Premiestnenie
bude akonahle bude HROCH vyzerat aspon ciastocne tak, ako by som chcel.

	Planom na ktori sa chystam, len pomaly je prechod na docBook,
nejak mi to nexce fungovat, ale verim ze v blizkej dobe sa to
zmeni. Pretoze myslim, ze by bolo celkom fajn keby priblizne na jar
(april/maj) vysli knizne nejake tie dokumenty, pravdepodobne formou
zbierky (zbornika, alebo ako sa to vola)
. Materialu uz bude v tej dobe isto dost (zatial je ~250kB textu). V
pripade ze by sa tato myslienka ujala mohli by taketo zbierky dokumentacie
vychadzat 2 x rocne. Cenovo by sa publikacia mala pohybovat ~100+/-20
Sk. Co je podla mna celkom priajtelne. Co vsetko je potrebne k tomu aby
neziskova organizacia mohla vydat a predavat knizku som uz 'takmer' mal
(samozrejme ze sa v zakonoch nevyznam, ale ved mam kamaratky :)), lenze
cestou z Trencina sa postarom stratila obalka (30 deka papieru). Takze sa
na tom pracuje od znova :(.

			Tot vsjo, vsetky komentare ci uz pozitivne, alebo
negativny si oxotne precitam.
					Marek 'Marx' Grac
				           Brunae, Res publica Bohemica :)