[sklug] Navrh na projekt SKLUGu

Neděle Květen 20 14:01:16 CEST 2001

->    Chcel by som, aby sme napisali knizku o Linuxe pre uplnych
-> zaciatocnikov s pocitacmi. Nemyslim tym samozrejme instalaciu,
-> konfiguraciu apod., cisto z uzivatelskeho hladiska. Ked dostane
-> clovek komercny OS, ma k nemu dokumentaciu pre zaciatocnikov. Nechcem
-> samozrejme, aby si novy clovek sam instaloval Linux, ani nastavoval
-> Apache, ale takato knizka by sa dala pouzit napriklad pri nasadzovani
-> do firiem alebo jednoducho by ju mohol predajca pocitaca dat k systemu
-> s Linuxom. Jednoducho nieco, co moze byt pre uplneho zaciatocnika s
-> pocitacmi, aby nemusel prechadzat z Windowsov, ale naucil sa robit veci
-> priamo na Linuxe. Ziadny command-line, cisto KDE a GNOME a skor takym
-> zaujimavym stylom.

preco cisto KDE a GNOME? Aby bol zaciatocnik vyhukany ked sa k nemu dostane
ina aplikacia, pisana pre open windows alebo klasicke stare X rozhranie?
Hlavne KDE a GNOME - moze byt. Ale treba spomenut ze niekde mozu aplikacie
spravat inac a nech sa toho nezlakne ale povzbudit pouzivatela ku skumaniu
co kde ako...

->    V ziadnom pripade tam nechcem (teda nie ze by to tam nesmelo byt, ale
-> nebude to jadro) niekoho ucit instalovat Linux (moze byt spomenute,
-> ale v sucasnosti by som to radsej nechal na pokrocilejsieho usera),
-> nastavovat servery, bezpecnost, apod.

jednoznacne suhlasim, jedna z veci ktore by sa mal clovek naucit je
doverovat odbornikom a neskusat si robit vsetko sam ak naozaj nema chut sa s
tym babrat. Skor by sme mali odkazat pouzivatelov na podporu zvonka.
Bohuzial v tom pripade bude minimalne odporucane bud naucit sa anglicky
(kvoli citaniu HOWTO, kym nebudu vsetky prelozene:) alebo byt pripojeny na
internet aby mohol poziadat o radu tu.

->    No a potom uz velmi utopisticka myslienka (hih) by bola upravit
-> nejaku znamu distribuciu (som za Mandrake kvoli jednoduchej instalacii
-> alebo Debian, lebo je GNU, ale konecne rozhodnutie padne na toho, kto sa
-> to naozaj rozhodne spravit), aby obsahovala vsetko, co poriadny slovacisko
-> potrebuje: out of box pracujucu slovensku klavesnicu v KDE a v GNOME,
-> slovensko-anglicky slovnik, rovno fungujuce slovenske fonty, ...

som zasadne proti aby sme robili nieco podobne s lubovolnou distribuciou...
ludia tu pouzivaju kopu distribucii a z roznych dovodov nie je vhodne robit
ich zavisllymi na niektorej.

Pripravit rpm alebo .deb pre rozne distribucie, spolupracovat s autormi
distribucii na lepsej podpore slovenciny - to je nasa uloha. Mozeme
distribuovat CD s roznymi slovenskymi updatmi programov atd.

->    Distribucia tohto CD by sa mozno dala dohodnut s predajcami
-> pocitacov, vyrobu by sme zabezpecili u nejakeho burncd, vypalcd apod. (s
-> tym, ze SKLUG by za predaj tohto CD dostal proviziu, kedze mu bude robit
-> prakticky vsetku reklamu aj ho bude vyvijat) a dalo by sa samozrejme
-> stiahnut.

pozor ne jedno, pokial viem sklug je neziskova organizacia, aby sme
neporusili zakon. V kazdom pripade myslim ze zaplatenie jedneho/dvoch
nezamestnanych (studentov) za to aby robili na dotycnej veci nie je zly
napad.

 Enter any 12-digit prime number to continue.