[sklug] Re: Navrh na projekt SKLUGu

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Květen 25 18:10:38 CEST 2001

Ahoj,

> TMP-CREW
> judas: cp, mv, rm, chmod, ...
> damned: pine, elm, ftp, (joe, vi ?), ...
> jozef chocholacek, radovan rovny: testers
> peter bizik: ?

no neviem, ci ste to pochopili, ale ciel je, aby user nemusel vediet cp,
mv, rm, chmod, pine, elm, ftp, joe, vi.

Staci mu konqueror, netscape, kedit a podobne veci v GNOME.

Ja napisem nieco o filozofii free softu ako appendix (chceme to
rozsirit). A este mam pripomienku.

-------
Nebudeme sa v nej venovať inštalácii operačného systému alebo programových
balíkov, administrácii systémov založených na platforme GNU/Linux ani
konfigurácii sieťových služieb. Práve naopak, z pozície užívateľa si
vysvetlíme, ako možno tieto služby využívať, aké programové prostriedky
sú na to potrebné a ako s nimi narábať. Postupne sa naučíme pracovať v
textovom i grafickom režime a plnohodnotne využívať tento silný nástroj,
ktorým GNU/Linux nepochybne je.

Kniha nekladie nároky na vedomosti v oblasti počítačovej techniky
alebo jej softvérového vybavenia. U čitateľa sa nepredpokladajú žiadne
doterajšie skúsenosti s operačnými systémami, či už by to mal byť
GNU/Linux alebo iný.  Rozsah a zameranie publikácie však nedovoľujú
podrobný úvod do oblasti hardvéru. Ak čitateľ nemá vedomosti o platforme
IBM/PC a základných vstupno-výstupných zariadeniach, odporúča sa niektorá
z príručiek, ktorých je na túto tému dostatok.
-------

Osobne by som takyto uvod vobec nedaval. Povedz, ze tato kniha ta ma
naucit robit s pocitacom. Hovoris tu o nejakom GNU/Linux, pritom si
vobec nenapisal, co to je. Pouzivas slova ako programove prostriedky,
textovy, graficky rezim, pricom uzivatel vobec nevie, o co ide. Fakt,
ide o to zacat od zaciatku. Vysvetlit, na co sa teraz pocitac pouziva,
co je to Internet, co je to subor a vlastne zakladny teoreticky uvod do
pocitacov. Potom mozes zacat od login screenu. :). Osobne by som pouzil
filter: vsetko co bezi v xterme/na konzole neriesit. Zamerajme sa na
user-friendly veci.

Zalozim mailing list, napisem zachvilu o tom info. Kodove oznacenie
knizky?

   Papa,
     Juraj.