[sklug] Re: Navrh na projekt SKLUGu

tomka na oalevice.sk tomka na oalevice.sk
Pondělí Květen 28 12:23:35 CEST 2001

On Fri, May 25, 2001 at 06:10:38PM +0200, Juraj Bednar wrote:
> no neviem, ci ste to pochopili, ale ciel je, aby user nemusel vediet cp,
> mv, rm, chmod, pine, elm, ftp, joe, vi.

Myslim, ze som to pochopil az teraz -- chces urobit z ludi lamerov typu
windowsXX. Nielen, ze som zasadne proti tomu, ale navyse je to prakticky
nemozne. Na to este Linux (ani KDE) nestaci! A ak aj ano, obrat ludi o
zakladne unixove vedomosti, shell a prikazy, to je voci nim dost hnusne.

> Ja napisem nieco o filozofii free softu ako appendix (chceme to
> rozsirit). A este mam pripomienku.

Filozofia free softu je v pohode vec, ale to sa nehodi. Chces ludom rozpravat
o tvorbe, sireni a licencovani softveru, ked ani nevedia co je to prikazovy
riadok? Ak ma kniha naucit usera robit veci v Linuxe, tak nech ho to nauci a
filozoficke veci by sa mohli nastrkat do niecoho ineho. Niekto chce aby to
bolo co najmensie a potom tam da plno zbytocnych veci. Lebo toto podla mna je
zbytocne. Na tomto mieste.

> Osobne by som takyto uvod vobec nedaval. Povedz, ze tato kniha ta ma
> naucit robit s pocitacom. Hovoris tu o nejakom GNU/Linux, pritom si
> vobec nenapisal, co to je. Pouzivas slova ako programove prostriedky,
> textovy, graficky rezim, pricom uzivatel vobec nevie, o co ide. Fakt,
> ide o to zacat od zaciatku. Vysvetlit, na co sa teraz pocitac pouziva,
> co je to Internet, co je to subor a vlastne zakladny teoreticky uvod do
> pocitacov. Potom mozes zacat od login screenu. :). Osobne by som pouzil
> filter: vsetko co bezi v xterme/na konzole neriesit. Zamerajme sa na
> [...]
No vies, ale to by sa ani kniha nemohla volat Prirucka uzivatela operacneho
systemu GNU/Linux, lebo user pri citani nadpisu nemusi vediet, co je to
GNU/Linux, co je to operacny system a mozno ani prirucka... Ja nie som ziadny
spisovatel, takze ten uvod moze byt na nic, ale ty chces ludi ucit, tvrde veci
okolo zakladov PC, operacnych systemov a podobne a potom ich nenaucis
najzakladne prikazy. To sa mi nepaci.
Mimochodom, viete niekto o niecom, co je viac user friendly ako bash alebo
vim?

Dobre, myslim, ze ani ja ani ty (Juraj) nevieme presne o com to ma byt a fakt
je este prilis skoro pisat veci, ked s tym ostatni nesuhlasia. Ja som vsak
presvedceny, ze to, na com som uz zacal robit, je presne to, co sa hodi dat
zaciatocnikovi do ruk. Ja nie som namotany na KDE a graficke prostredie beriem
len ako doplnok a nie zaklad prace v Linuxe. Tak by to mali chapat aj
zaciatocnici. Samozrejme, nejaka sekretarka ma vim v pazi. Nech preskoci
kapitolu. Ale malo by to tam byt.

Takze, od tohto momentu to berme tak, ze robim na niecom inom. Nebudem vam tu
do toho kecat. Vy sa dohodnite, co robite a mozete zbuchat nieco mensie o
iXoch a KDE.

A uz len taka odvecakovina. Hodil som na stranku ciastocny preklad
docbook-3.1, co je dost dolezita vecicka pri pisani slovenskych knih.
Najdete tam aj sgml.vim syntax DocBooku pre vim, lebo to, co tam bolo doteraz,
nestaci. Adresa je este stale
        http://www.oalevice.sk/~tomka/Sk-User-Guide/

bez urazky,
        judas