[sklug] Re: Navrh na projekt SKLUGu

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Květen 28 13:15:50 CEST 2001

Ahoj,

> Myslim, ze som to pochopil az teraz -- chces urobit z ludi lamerov typu
> windowsXX. Nielen, ze som zasadne proti tomu, ale navyse je to prakticky
> nemozne. Na to este Linux (ani KDE) nestaci! A ak aj ano, obrat ludi o
> zakladne unixove vedomosti, shell a prikazy, to je voci nim dost hnusne.

OK, mas pravdu. Rob ako uznas za vhodne. Ale nepripada mi vhodne v
druhej kapitole ich ucit nejake prikazy a potom v tretej ukazat, ze to
mohli aj dragnut myskou a nemuseli sa to ucit. IMHO by to chcelo nejaku
logicku naslednost, od najlahsich veci cez tazsie po najtazsie. IMHO by
si mal zacat od KDE a GNOME, vysvetlit, o co tam ide. Ak sa niekomu bude
chciet babrat s cp, mv, ..., tak si precita poslednu kapitolu.

> Filozofia free softu je v pohode vec, ale to sa nehodi. Chces ludom rozpravat
> o tvorbe, sireni a licencovani softveru, ked ani nevedia co je to prikazovy
> riadok? Ak ma kniha naucit usera robit veci v Linuxe, tak nech ho to nauci a
> filozoficke veci by sa mohli nastrkat do niecoho ineho. Niekto chce aby to
> bolo co najmensie a potom tam da plno zbytocnych veci. Lebo toto podla mna je
> zbytocne. Na tomto mieste.

OK. Ten napad bol o tom, aby sme Linux rozsirili. A kratke vysvetlenie,
ze preco je vyhodny apod. nezaskodi.

> No vies, ale to by sa ani kniha nemohla volat Prirucka uzivatela operacneho
> systemu GNU/Linux, lebo user pri citani nadpisu nemusi vediet, co je to
> GNU/Linux, co je to operacny system a mozno ani prirucka... Ja nie som ziadny
> spisovatel, takze ten uvod moze byt na nic, ale ty chces ludi ucit, tvrde veci
> okolo zakladov PC, operacnych systemov a podobne a potom ich nenaucis
> najzakladne prikazy. To sa mi nepaci.
> Mimochodom, viete niekto o niecom, co je viac user friendly ako bash alebo
> vim?

UNIX _IS_ user friendly, it's just selective about who it's users are.

> Dobre, myslim, ze ani ja ani ty (Juraj) nevieme presne o com to ma byt a fakt
> je este prilis skoro pisat veci, ked s tym ostatni nesuhlasia. Ja som vsak
> presvedceny, ze to, na com som uz zacal robit, je presne to, co sa hodi dat
> zaciatocnikovi do ruk. Ja nie som namotany na KDE a graficke prostredie beriem
> len ako doplnok a nie zaklad prace v Linuxe.

Lenze ked niekomu zacnes tlacit do hlavy vicko, tak zuteka a povie si,
ze vo Windowse sa klikalo, ze to bolo jednoduchsie, tak naco sa trapit?
Postupne, od najlahsieho po najtazsie. V matike ta tiez nenaucia najprv
robit derivaciu a potom pocitat linearne rovnice. Keby to tak bolo,
clovek by to jednak nepochopil a jednak by od toho usiel.

> Tak by to mali chapat aj
> zaciatocnici. Samozrejme, nejaka sekretarka ma vim v pazi. Nech preskoci
> kapitolu. Ale malo by to tam byt.

Na konci.

> Takze, od tohto momentu to berme tak, ze robim na niecom inom. Nebudem vam tu
> do toho kecat. Vy sa dohodnite, co robite a mozete zbuchat nieco mensie o
> iXoch a KDE.

Nie, co robis, robis dobre, pokracuj. Ja sa pridam s nejakymi
kapitolami, to sa dohodneme na irce.

> A uz len taka odvecakovina. Hodil som na stranku ciastocny preklad
> docbook-3.1, co je dost dolezita vecicka pri pisani slovenskych knih.
> Najdete tam aj sgml.vim syntax DocBooku pre vim, lebo to, co tam bolo doteraz,
> nestaci. Adresa je este stale
>         http://www.oalevice.sk/~tomka/Sk-User-Guide/

hej, videl som, nechodi mi to, mozeme sa stretnut na IRC? Chcel by som
to rozbehat a pomoct ti.

     Juraj.