[sklug] spravna rada

Radovan Semancik semancik na bgs.sk
Středa Listopad 14 09:58:32 CET 2001

Milan WWW Pikula wrote:

> SkLUG ma byt _nase_ zdruzenie. Takze sa od clenov spravnej rady ocakava
> (aj ked nie vzdy dostane) schopnost vymyslat si, co treba robit. Doteraz
> to boli asi tieto veci:
>         - dohody so sponzormi, z ktorych boli CDcka a podobne veci pre
>           clenov,
>         - organizovanie lugconov (a aj prednasanie na nich:)
>         - podpora projektov
>         - papierovacky, uctovnictvo atd.. na to sa asi da zobrat
>           externy clovek.

Doteraz to bolo hlavne organizovanie lugconov (linux weekendov). Okrem
toho sme drzali cely SkLUG aby sa nerozpadol a zistovali sme co vlastne
mozeme robit a co nie, aby danovaci nepapulovali. Nejaka super aktivita
sa nerozvyjala, vsetci sme do toho spadli ani sme nevedeli ako. Ale uz
nejake skusenosti mame, problem je ze teraz uz zase cas nemame. Teda
aspon ak mozem hovorit za seba, manazer v komercnej firme + phd studium
zabera dost casu samo o sebe. Takze myslim ze nadalej budem moct SkLUGu
pomoct skor z tej 'komercnej' stranky, ako sponzor. A samozrejme budem
dalej robit prednasky na linux akciach (to neberte ako vyhrazanie sa
:-)))

Ale co by sme od clena SR ocakavali:

1) Prve a najhlavnejsie: Organizovanie ludi
Clenska zakladna je sice mala, ale ako sa zda ludi ochotnych pomoct je
dost. Clen SR by sa mal postarat o to, aby kazdy kto chce nieco robit
mal moznost. Vela veci treba dohodnut, predpripravit, zabezpecit ludi.
Proste, organizacia ludi.

2) Priprava linuxovych akcii
Sem patria hlavne Linux weekendy, ktore sa (dufam) stali tradiciou a
myslim ze su dost uspesne a hlavne prospesne pre komunitu. Tu sa jedna
hlavne o zabezpecenie miestnosti, vybavenia (stroje, projektory) az po
pripravu programu prednasok.

3) Sprava projektov a aktivit
Nejake projekty v sklugu bezia, ale vacsina len tak stoji. Treba obcas
pozerat ako sa projekty maju, popr. zabezpecovat nove. Sklug ma nejake
(malo, ale predsa) peniaze a hlavne stroje s dobrou konektivtou, takze
mozeme poskytovat zdroje pre projekty. Tiez SkLUG funguje ako dobry
'partner' pre projekty. Je ovela presvedcivejsie ked chcem sponzorske
peniaze povedat 'toto je projekt SkLUGu' ako 'ja Janko Mrkvicka som tu
nieco zbuchal'.
Takztiez su firmy co chcu distribuovat linux (alebo nechcu ale mali by
:-)), treba im pomoct dat dokopy ditribuciu. Takze treba najst ludi co
vedia pripravit distribuciu (napr. default slovensku) a potom ju
'vnutit' distribucnym firmam.

4) Uctovnictvo/papiere/etc
Toto asi nikoho nelaka, ale neboje sa, je toho minimum. Mam uz
zabezpecenu spravu uctovnictva externe :-)

Nie je potrebne aby jeden clen SR robil vsetko. Takze kazdy si moze
najst co ho bavi.
Chapem ze na takuto, viac-menej organizacnu pracu je prave v Linuxovej
komunite malo ochotnych ludi, preto _PROSIM_ kohokolvek kto to chce
robit, aby sa prihlasil. Predchadzajuce skusenosti nie su potrebne,
dokonca praca v SR je idealne miesto kde tie skusenosti ziskat.

Za seba mozem slubit, ze ktokolvek si vezme na starost moju pracu v SR
(hlavne program a prednasky na linux weekendoch), naucim ho cokolvek co
bude potrebovat. Ako special bonus mozem prilozit aj tutorial ako
spravit dobru prednasku :-)

--
                            Ing. Radovan Semancik (semancik na bgs.sk)
                         Project Manager, Business Global Systems a.s.