[sklug] Cofax a Linux prednasky

Radovan Semancik semancik na bgs.sk
Středa Říjen 24 18:03:40 CEST 2001

Martin Užák wrote:

> zdar, zdar,

> nechcem rypat ... ale zmysel tej akcie by bol? zlanarit novych
> linuxakov? publicity pre linux? prislo by tam mozno 50 ludi, z ktorych
> uz kazdy o linuxe nieco svoje vie a tym by to IMHO skoncilo.

Ja tiez uz o takom Oracli nieco viem, ale mam dojem ze je to
nepouzitelna hracka (az na databazu). Mozno ze vhodna akcia by bola
schopna moj nazor zmenit (.. aj ked v priapade Oraclu pochybujem :-))))

Ide o to, ze vela ludi povazuje Linux za hracku a 'nejake sialensto'
partie studentov.
Treba ukazat ludom co maju rozhodovaciu pravomoc ze to je uplne inak.

Je sice fajn, ze par stredoskolakov zacne doma pouzivat namiesto Windows
eXPerimental Linuxa, ale to nejak valne Linuxu nepomoze .... pocitace na
slovensku su najma vo firmach, nie v domacnostiach, takze ja by som sa
zameral tymto smerom.

Vedel by niekto z vas pripravit kompletnu ukazkovu Linuxovu workstation
(v slovencine, s browserom, office aplikaciami, blbuvzdornu) ktoru
mozeme ukazovat firmam a ponukat ako nahradu za Windows?

Mame? nemame? sme vobec schopny konkurencie?

toto je podla mna hlavna otazka, ci mame vobec co ukazovat. Potom sa
mozeme rozhodovat kto je nasa cielova skupina.

> nieco podobne robilo IBM asi pred 2 rokmi (chceli propagovat myslienku linux
> clustra na .sk ;), prislo tam nieco vyse 30 ludi, asi len malo z nich
> "novi zainteresovani" do linuxu.

Pred dvoma rokmi by som neprisiel ani ja (a ani som tam nebol). Navyse,
za _ziadnu_ IBM akciu by som neprisiel :-))))
Na to mame SkLUG aby take nieco zorganizoval, vtedy to bude nezavisle. A
nato mame komercne firmy co vyuzivaju Linux, aby trochu pustili zilou a
prispeli. Vsak Linux im myslim usetril dost penazi (a problemov), nie?

> myslienka akcii v ramci invexu ci
> cofaxu je IMHO skor (okrem X inych veci) ukazat nieco verejnosti (co,
> naco, preco, zaco, kde i.. linux je) tam, kam verejnost nepride, sa nic
> ukazat neda.

Ale nas zaujima odborna verejnost. A ta na Cofax nechodi. A po
tohorocnom Invexe si myslim ze buduci rok tam uz tiez nikto nepachne.

--
                            Ing. Radovan Semancik (semancik na bgs.sk)
                         Project Manager, Business Global Systems a.s.