[sklug] Lugcon

Radovan Semancik semancik na bgs.sk
Středa Únor 6 10:38:24 CET 2002

Stanislav Meduna wrote:

> Ahoj,

> Hm, to je klasicky problem pri takychto "sirokorozchodnych"
> konferenciach - bud sa ide do hlbky a polovica sa nudi, alebo
> sa povie par zakladnych veci a sklamani su ti, co sa chceli nieco
> naozaj dozvediet :-(

Nemyslim si ze by sa jednej prednaske dalo nieco naucit. Ked si vezmes
akykolvek predmet na vyske, minilane je tomu venovanych 20hod prednasok.
Minimalne. To je asi tak cas potrebny na dobre zvladnutie jednej (dost
uzkej) oblasti.

Za 90min nepovies ovela viac ako aza 45min. Aj ked je to dvojnasobok
casu, nepovies viac ako o cca 20-30% navrh, pretoze musis castejsie
opakovat a davat do suvisloti, kedze ludia stracaju pozornost a tema sa
komplikuje.

> Mozno by nebolo zle taketo cony zameriavat tematicky - ze by
> prisli ti, co ich tema naozaj zaujima. Aj ked zrovna na cone,

Rozmyslali sme uz o tom, ale linuxakov nie je na slovnsku tak vela, aby
napr. na logcon o 'LAN/WAN networking' prislo tolko ludi aby sa koli
tomu oplatilo vybavovat miestnost.

Skor by bolo fajn spravit prvy den vseobecny a druhy den potom z jednej
temy prednasky do hlbky. To by slo. Len sa vzdy musi najst clovek ktory
bude robit 'garanta' toho druheho dna, co si vezme celu organizaciu na
starost.

Dokonca by sme to mohli spravit uz tento lugcon, potrebujeme len temu a
cloveka. Nejake navrhy?

> 45 minut vratane otazok a pripadnej diskusie imho skoro nema
> zmysel - vysledkom je, ze prednasajuci po hektickom prebehnuti
> poslednych slajdov skonci pat minut po planovanom konci a na
> otazky nezostane cas, lebo uz zacina dalsia prednaska - videne
> aj na Lugconoch.

Nechcem rozputat nejaku flame war, ale myslim ze ziadna z mojich
prednasok na lugcone zatial takto nedopadla. A tiez nemozem povedat ze
som nedal relativne hlboke informacie.

Ide o to, prisposobit prednasku publiku, pre 10% to bude vzdy nudne a
pre 10% to bude vzdy nezrozumitelne, ale 80% ludi sa da trafit.

> Minimum, s cim som sa stretol na konferenciach, je 50 minut
> a byvalo to vacsinou malo. Nuz ale pozriem, ci to dokazem stlacit.

Ja som sa zase vacsinou stretol s 30min prednaskami. :-)

A ked poviem 50min, vacsina ludi aj tak neskonci skor ako za 60min.
Potom je naburany program. Mohli by sme spravit 60min prednasky, ale to
by sa do jedneho dna vosli tak 4 az 5. Co je podla mna malo, lebo nie
kazdeho zaujima vsetko a cakat vyse hodinu kym prejde 'nezaujimava'
prednaska je skutocne dlho.

> Darkie za open source meditatorov? Ja ako advocatus diabolis
> co programuje/vedie projekty (najma) pre windoze? :-) Ty ako clovek,
> co prichadza do kontaktu s vacsimi firmami a (predpokladam)
> pozna ich nazory?

OK, to mozno neznie zle. Ale tiez tak max 30min, lebo potom sa to zvrhne
na flame war in real life :-)

> Ak by bol zaujem, ludia by sa uz nasli. Pokracovanie niekde v krcme
> je potom logickym vyustenim :-)

Nemyslim ze po celom dni s Linuxom sa budem chciet o tom rozpravat este
aj v krcme :-))))))

--
                            Ing. Radovan Semancik (semancik na bgs.sk)
                         Project Manager, Business Global Systems a.s.