[sklug] napad

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Sobota Červen 22 22:01:38 CEST 2002

Ahojte,

     Tomas Bella z www.sme.sk dostal celkom zaujimavy napad, pisem sem
     preto, lebo ma zaujima, ci sa toho nechce niekto chytit.

     Mozno by nebolo zle spravit stranku o otvorenych vs. proprietarnych
     formatoch, so screenshotmi a navodmi ako ulozit dokument v
     kadejakych Wordoch, StarOfficeoch a inych hovadinach do otvorenych
     formatov (HTML, .txt, PDF, ...) a ako s nimi pracovat. Okrem toho
     vysvetlit, preco su otvorene formaty lepsie ako proprietarne a
     trosku pokydat hnoj na .doc a im podobne memcpy struktur z pamate
     na disk.

     Mozem zadotovat kapitolu proprietarne formaty suborov a ich
     problemy z mojej knizky, ak sa niekto toho chyti (dizajnovo a aj to
     naplni). Ak sa na to nenajde hosting na *.linux.sk, mozem tiez
     zabezpecit.

     Teda este raz ciel: Jednoducho ludom vysvetlit moralne, technicke a
     filozoficke problemy proprietarnych formatov, preco by ich nemali
     pouzivat organy statnej spravy na komunikaciu, co spravit v
     pripade, ze niekto posle wordovsky dokument
     (http://www.gnu.org/philosophy/no-word-attachments.html) a podobne.
     Pripadne by bolo mozne spravit ASCII ikonky do signatur a ikonky na
     stranky, nieco ako blue ribbon campaign.

     Ma niekto chut nieco taketo spravit?

                 Juraj.