[sklug] napad

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Neděle Červen 23 16:45:10 CEST 2002

Ahoj,

> Technicka poznamka: to s tym memcpy z pamate na disk nie je
> tak uplne pravda a za formatmi office je pokial viem nejaka
> myslienka. V zasade ide o "filesystem" v subore a urobit
> rozumnu serializaciu vsetkeho, co office dokazu, nie je
> zdaleka jednoducha uloha. Problemom, ku ktoremu sa musime
> vyjadrovat, je proprietarnost. Komentovat technicke riesenie
> by som si netrufal, mohlo by sa to vratit.

Ano, myslienka tam je, ale je tam kopec struktur rovno z pamate
vydumpovanych, ludia, co robili importne filtre do kwordu by ti o tom
mohli rozpravat :).

> Co sa tyka sukromnych firiem, tam je to pochopitelne na ich
> rozhodnuti.

Ano, ale tiez im vysvetlit vyhody otvorenych formatov, aby sa nestal
taky trapas ako Alcatelu.

> Som za. To pravda bude mat vyznam vtedy, ak sa ikonky dostanu
> na vseobecne servre - na spriaznenych strankach su zbytocne.

Jasne.

Ale ono je lepsie trosku ,,davat do laty'' tych, ktori to pachaju.
Napriklad teraz -- na www.cdshop.sk slubovali, ze ked si kupim CDcko,
dostanem elektronicku knihu o Cine vo formate PDF. Pre ten obchod som sa
sice rozhodol z ineho dovodu (dalo sa platit kreditkou a nechceli po mne
ziadne postovne, ked som zaplatil kreditkou), ale povedal som si, ze
super, budem mat peknu elektronicku knihu.

Po objednani som dostal linku na .exe subor, ktory mi mal po spusteni a
zadani hesla, ktore mi poslali, vyplut slubeny PDF dokument. Tak som im
napisal, ze v ponuke nespominali, ze si musim k tej elektronickej knihe
kupit aj licenciu na Windows za niekolkotisic, preto ich prosim, aby mi
poslali to PDFko.

Ked mi pride (ako ext. redaktorovi PCR) tlacova sprava vo Worde, tak im
poslem naspat len info o tom, ze wordy necitam a na tlacovu spravu
kaslem. Ano, su situacie, kedy nie je mozne natruc poziadat otvoreny
format, ale v 90% pripadoch to mozne je.

    J.