[sklug] Re: Proceduralny navrh

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Pátek Březen 1 12:44:58 CET 2002

Ahoj,

> Zaujimavy napad. Bohuzial nie vsetci su schopni rozpravat pred velkym
> mnozstvom ludi :-).

No, v tom pripade je najvyssi cas sa to naucit :-) Dufam, ze to
dnesne skoly uz beru inak ako kedysi - jedna z veci, ktore
skolstvu zazlievam je, ze sa kaslalo na umenie "ako predat
svoje myslienky" a.p.

> To ma privadza na myslienku o ktorej sme sa pred par rokmi bavili
> a to spravit webovu databazu znalosti.

Pred par rokmi nebolo google a o dejanews malokto vedel. Dnes si
myslim, ze _vseobecna_ webova databaza znalosti nema zmysel - ak som
nenasiel odpoved v google, obvykle som ju nedostal ani v lokalnom
prostredi (cz.comp.linux a jej archiv a.p.). Jediny problem
moze byt anglictina.

Webova knowledge base ma podla mna zmysel pre konkretny produkt,
alebo velmi specificku oblast, naplnit ju ale nie je v silach
dobrovolnikov-jednotlivcov. Pre vseobecnu podporu je idealnym
mediom newsgrupa tesne nasledovana mailing listom s archivom
a vyhladavacom. Navrhoval by som teda skor stranku s predpripravenymi
vyhladavacmi pre newsgrupy a mailing listy - minat energiu na
zase dalsiu knowledge base asi nema zmysel.

> Otazka je, ako zarucit aby to ludia nezneuzivali a nevypytovali
> sa stale dokola tie iste zakladne otazky tych 10-tich chudakov
> co sa rozhodnu zverejnit tam svoje mena ...

To mozno nie je az taky problem, pokial sa namiesto adries
zverejnia ich webove stranky, na ktorych sa k adrese bude dat
dostat az po precitani dostatocne zretelneho nazoru na podobne
e-maily.

Ja to robim tak, ze ak je otazka velmi vseobecna, slusne napisem,
ze nie je mojim cielom robit bezplatny privatny support a ze pokial
sa spyta v newsgrupe, odpovede pomozu viacerym. Ak viem z fleku
pointer na info, pridam ho. Vcelku to funguje - privatnych otazok
netykajucich sa niecoho, co som sam robil, mam minimum.

Tomu nezabranis - toto je (aspon zatial) banda geekov, nie "Smotanka"
a kto ma podobne zaujmy, obvykle sa uz davno pozna. Jedinym riesenim
by bolo, keby nikto nepoznal nikoho - povinne masky, pripadne polliter
tvrdeho hned pri vstupe? :-)))