[sklug] Zhodnotenie 6. víkendu s Linuxom

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Pondělí Březen 18 11:15:45 CET 2002

Hi all,

povodne som to chcel napisat ako reakciu na linux.sk, ale mailing list
je asi lepsou cielovou skupinou - nemusi to na veky vekov svietit
niekde vystavene.

V prvom rade dakujem vsetkym, kto akciu zorganizovali - to nie je
sranda a v globale slo myslim si o uspesnu akciu.

Ako je mojim zvykom, pridam aj nejaku tu kritiku, tentokrat smerom
k niektorym prednasajucim. Bohuzial bolo vidiet zase to nase
slovenske "ked to nepojde podla planu, ved sa nic nedeje, ono sa
to nejako utrasie a ked nejde o zivot, ide o hovno". Profesionalita
je proste neznamym pojmom, ludia sa nepripravia, slajdy sa robia
rovno tam, prezentacia sa dopredu nevyskusa, ... Rozumiem
tomu, ze niekedy sa to naucit treba, ale ci je prave toto vhodnym
priestorom na trening... Navyse ze je niekto mlade ucho nemusi
byt na prekazku - vid napr. Darkieho prednaska o BSD, ktorej
IMHO nebolo co vytknut.

Uvedomte si napriklad, ze 15-minutovy posun uz rozflaka cely program.
Svoju prednasku som zacinal o 20 minut neskor, pretoze ti predo mnou
jednak zacali o nieco neskor, jednak si zjavne nedali pracu aspon raz
si prejst prednasku "v realnom case". A to napriek tomu, ze som
priblizny obsah slajdov poznal vopred a jedneho z nich som upozornil,
ze sa mu do toho casu sotva vojde. Ja som potom musel dost tvrdo
zhustovat - rozhodne som nemal povodne v umysle tak sprintovat
a urobit z toho subor prikazani bez nejakych prikladov a mierneho
okecavania. Lenze 20 minut znamena viac ako tretinu prednasky...

Kolega, ktory v nedelu dorazil tristvrte hodiny neskoro (chyba
komunikacie? - to je doriti taky problem pozriet sa na web, kedy
prednasam?) a akoby sa nechumelilo zacal citat dokonale nepripravenu
prednasku z niecoho na sposob html howto to skutocne dorazil.

Vdaka tomu som si potom nemohol pozriet vcelku prednasky, u ktorych
to malo byt mozne, lebo Linux na PDA sa polovicou krizil so sessnami
v druhej miestnosti.

Velmi rad by som na nasledujucich akciach videl striktny program.
S upozornenim prednasajucich 5-10 minut pred planovanym koncom
prednasky (zvlast ked je taka tma, ze prednasajuci nevidi na hodinky -
je to drobnost, ale mne to napr. vadilo) a s tvrdym koncom 5 minut
pred zaciatkom nasledujucej. Ak niekto nedojde vcas, ma smolu, ludia
si pozru prednasku v inej miestnosti. Prednasky zacinaju synchronne,
takze sa medzi nimi da prechadzat bez vyrusovania prednasajucich
aj publika. O majstroch nenahraditelnych, co nevedia, kde ma mobil
vypinac alebo aspon volbu profilu, ani nehovoriac. Atd. atd.

Pokial bude treba, rad s tymto "fasizmom" na buducom vikende
pomozem.

Na tieto vikendy chodia mozno aj ludia, ktori o Linuxe vela nevedia
a snazia sa zistit, o co ide a ci to v konkretnej firme mozu nejako
vyuzit. Ak budeme vyzerat ako banda amaterov, tak si robime
medvediu sluzbu.

Howgh