[sklug] Zhodnotenie 6. víkendu s Linuxom

Juraj Ziegler e na hq.sk
Pondělí Březen 18 15:17:04 CET 2002

On Mon, Mar 18, 2002 at 11:15:45AM +0100, Stanislav Meduna wrote:
> Ako je mojim zvykom, pridam aj nejaku tu kritiku, tentokrat smerom
> k niektorym prednasajucim. Bohuzial bolo vidiet zase to nase
> slovenske "ked to nepojde podla planu, ved sa nic nedeje, ono sa
> to nejako utrasie a ked nejde o zivot, ide o hovno". Profesionalita
> je proste neznamym pojmom, ludia sa nepripravia, slajdy sa robia
> rovno tam, prezentacia sa dopredu nevyskusa, ... Rozumiem
> tomu, ze niekedy sa to naucit treba, ale ci je prave toto vhodnym
> priestorom na trening... Navyse ze je niekto mlade ucho nemusi
> byt na prekazku - vid napr. Darkieho prednaska o BSD, ktorej
> [...]

pre niektorych su mozno taketo akcie jedina sanca ako sa zlepsit v
prednasani. a myslim ze tento krat sa plan dodrzal ovela lepsie ako
napr. na prvych lugconoch. teda sa zlepsujeme :)

apropos slajdy rovno tam... vzdy lepsie ked si www (alebo ktokolvek iny)
dokonci prednasky 10 minut pre jej zaciatkom, ako keby povedal 'nemam
to pripravene, seru na vas, jdu domov'.

> [...]
> Svoju prednasku som zacinal o 20 minut neskor, pretoze ti predo mnou
> jednak zacali o nieco neskor, jednak si zjavne nedali pracu aspon raz
> si prejst prednasku "v realnom case". A to napriek tomu, ze som
> priblizny obsah slajdov poznal vopred a jedneho z nich som upozornil,
> ze sa mu do toho casu sotva vojde. Ja som potom musel dost tvrdo
> zhustovat - rozhodne som nemal povodne v umysle tak sprintovat
> a urobit z toho subor prikazani bez nejakych prikladov a mierneho
> okecavania. Lenze 20 minut znamena viac ako tretinu prednasky...

myslim ze mas pravdu. a keby islo o vaznu/komercnu prezentaciu, tak su
to velke chyby. ale na druhej strane, vsetci sme sa tomu venovali vo
svojom volnom case. aj samotnej priprave prednasok. a osobne si myslim
ze z technickeho hladiska (nie obsahoveho) je lepsia ako ziadna.

> Vdaka tomu som si potom nemohol pozriet vcelku prednasky, u ktorych
> to malo byt mozne, lebo Linux na PDA sa polovicou krizil so sessnami
> v druhej miestnosti.

vdaka tomu sa zas dali vidiet ine kombinacie prednasok. aj tak sa to da
vidiet :)

> [...]
> S upozornenim prednasajucich 5-10 minut pred planovanym koncom
> prednasky (zvlast ked je taka tma, ze prednasajuci nevidi na hodinky -
> je to drobnost, ale mne to napr. vadilo) a s tvrdym koncom 5 minut
> pred zaciatkom nasledujucej. Ak niekto nedojde vcas, ma smolu, ludia
> si pozru prednasku v inej miestnosti. Prednasky zacinaju synchronne,
> takze sa medzi nimi da prechadzat bez vyrusovania prednasajucich
> aj publika. O majstroch nenahraditelnych, co nevedia, kde ma mobil
> vypinac alebo aspon volbu profilu, ani nehovoriac. Atd. atd.

mobily - ok. myslim ze v F2 bola velka tma preto, aby bolo dobre vidiet
premietany obraz, v F1 to slo aj pri troche svetla. a co sa tyka
vyrusovania, myslim ze otvorene dvere by rusili menej ako ich neustala
otvaranie a zatvaranie :)

s tym casovanim by som to nehnal do takych extremov.
a) prednasky mozu mat roznu dlzku, nemusi sa podarit vytvorit uplne
synchronny rozvrh
b) tazko vopred odhadnut pocet a dlzku ohlasov z publika. a osobne by
som nerad nechal niektore otazky nezodpovedane len kvoli presnemu
programu.
c) tazko povedat ci ked niekto meska (dovodov moze byt X - budik, mhd,
zapcha, ...) ma smolu on, alebo ludia co sa chcu nieco dozvediet.

> Na tieto vikendy chodia mozno aj ludia, ktori o Linuxe vela nevedia
> a snazia sa zistit, o co ide a ci to v konkretnej firme mozu nejako
> vyuzit. Ak budeme vyzerat ako banda amaterov, tak si robime
> medvediu sluzbu.

no, zo sportoveho hladiska amateri sme. myslim ze to treba vidiet aj
tak. proste ked si ludia chystaju prednasky vo volnom case (ktoreho mame
vsetci malo, a niekto este aj menej), tak nemozno ocakavat taku uroven
ako v pripade komercnych prezentacii. je to ako zo zvyskom open
source/free software....

[e]