[sklug] Re: [sklug] Zhodnotenie 6. víkendu s Linuxom

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Pondělí Březen 18 16:22:41 CET 2002

Ahoj,

> a keby islo o vaznu/komercnu prezentaciu, tak su to velke chyby.

Ale presne o tom hovorim. Ja si myslim, ze _ide_ o vazne prezentacie,
aj ked nie su komercne. My chceme svetu povedat, ze je tu Linux,
ktory robia rovnaki profici ako iny software, ktory zvladne rovnake
ulohy rovnako dobre alebo lepsie ako iny software, ze su tu
ludia, co vedia na nom tvorit spolahlive riesenia. Linux vikendy
su jednou z akcii, na ktore chodi dost ludi a dojem, ktory zanechame,
je dolezity. Seba presviedcat nemusime, my uz Linux pouzivame.
Ak chapem ulohu SkLUG-u zle, tak ma niekto opravte...

> s tym casovanim by som to nehnal do takych extremov.

A to ja ano. A na kazdom "vaznom" seminari, konferencii alebo
skoleni, kde som bol, to tak aj vyzeralo. Obcas sa zacalo o par
minut neskor, obcas sa prekecala prestavka, ale zaciatok dalsieho
bloku bol fixny a pokial sa nejaky "akademik" prilis rad pocuval,
organizatori ho bez milosti zrusili.

> a) prednasky mozu mat roznu dlzku, nemusi sa podarit vytvorit
> uplne synchronny rozvrh

Preto sa o programe diskutuje dopredu - ostatne aj tu bezala
diskusia o dlzke prednasok a.p. Tych variant nie je vela -
v podstate 20 minut na kratku, 50 minut na normalnu a povedzme
80 minut na dlhu (ktora sa pripadne rozdeli do dvoch) a z toho
sa synchronny program postavit da. Ak je dlzka vopred znama,
nie je problem na nu obsah prednasky nastavit.

> b) tazko vopred odhadnut pocet a dlzku ohlasov z publika.

Preto si ma prednasajuci nechat (podla temy) 10-15 minut na konci
alebo akceptovat otazky z publika on-line a moderovat ich tak,
aby stihal. Oboje je mozne, oboje sa robi. Ak sa to napriek tomu
nestihne, mame prestavky - neformalna diskusia s prednasajucim
cez prestavku je bezna.

> a osobne by som nerad nechal niektore otazky nezodpovedane
> len kvoli presnemu programu.

Dalsia prednaska je tabu. Radsej nezodpovedat otazky, ako
zasiahnut do nej. To myslim vazne.

> c) tazko povedat ci ked niekto meska (dovodov moze byt X -
> budik, mhd, zapcha, ...) ma smolu on, alebo ludia co sa chcu
> nieco dozvediet.

Ak meska 10 minut, tak skrati prednasku. Ak meska tolko, ze
to nema zmysel, maju zial smolu vsetci (alebo sa dve prednasky
prehodia, co je pravda mozne vtedy, ked si kandidat na dalsiu
neplanuje pripravit slajdy pocas tej prvej, ako sa stalo tu). Aby
mal smolu ten, co ide po nom a zaujemcovia o jeho prednasku,
povazujem za nefer.

Ak prednasam, tak si predsa prichod nenaplanujem s vyplazenym
jazykom a mhd alebo zapcha (cez vikend o deviatej rano?)
ma nerozhadze. To si mozem dovolit ako posluchac - nenavrhujem
tu zamknut miestnosti v momente zaciatku prednasky :-) - ale nie
ako niekto, kto chce nieco povedat pomaly stovke ludi. To je znovu
o tej profesionalite a amaterizme.

> no, zo sportoveho hladiska amateri sme. myslim ze to treba vidiet
> aj tak. proste ked si ludia chystaju prednasky vo volnom case
> (ktoreho mame vsetci malo, a niekto este aj menej), tak nemozno
> ocakavat taku uroven ako v pripade komercnych prezentacii.
> je to ako zo zvyskom open source/free software....

Cele free software hnutie je o tom, ze napriek tomu, ze sa tomu
vacsina venuje vo volnom case, vysledkom by mal byt lepsi software,
ako ten komercny. Ak to budeme brat systemom "nejde o nic vazneho/
komercneho", "nemozno ocakavat taku uroven", mozme to rovno
zabalit.

BTW, bud si isty, ze az budes robit komercnu prezentaciu, casto
budes bojovat s nedostatkom casu uplne rovnako a prusery budu
mat daleko zavaznejsie nasledky...