[sklug] Zhodnotenie 6. víkendu s Linuxom

Milan WWW Pikula www na fornax.sk
Pondělí Březen 18 17:51:13 CET 2002

Ahoj,

ked som cital prvy mail z tohto threadu, este som si zahryzol do 'r'ka,
ale teraz mi to uz vazne nedalo. Vidim to ako zasadne nedorozumenie v
oblasti 'cielov' lugconov.

On Mon, 18 Mar 2002, Stanislav Meduna wrote:

W>k niektorym prednasajucim. Bohuzial bolo vidiet zase to nase
W>slovenske "ked to nepojde podla planu, ved sa nic nedeje, ono sa
W>to nejako utrasie a ked nejde o zivot, ide o hovno". Profesionalita
W>je proste neznamym pojmom, ludia sa nepripravia, slajdy sa robia
W>rovno tam, prezentacia sa dopredu nevyskusa, ... Rozumiem

 ak ma nieco fakt serie, tak je to to, ked niekto povie
   "to nase slovenske" alebo "na slovensku je to tak". Take veci
   sa deju kdekolvek a mna uz NEBAVI vidiet, ako ma kazdy slovak
   sam seba za debila a jedine o co mu ide je odist za hranice.
   ale prepac, vykrical som sa a uz budem zasa kludny :)

 ohladne kvality prednasok... mali sme mensi rozhovor s "cechmi",
   ktori sa stazovali ze v cechach je malo prednasajucich.. Ze ludia
   by sa urcite nasli, ale ze sa "boja" autorit ako je tych par
   ludi tam, co tomu fakt rozumeju. Osobne si myslim, ze sklug ma
   motivovat, a ludia tam maju byt ochotni vystupit. Ked im dame
   nejaky vzor, ktory budu musiet dodrzat, ubudne ich a to bude na
   skodu veci. obzvlast, ak je viacero nazorov na to, co je to 'kvalitne'.

 nie je to tak, ze
   Organizacia SkLUG robi linuxove skolenia pre sirsiu verejnost,
 ale tak, ze
   Clenovia SkLUGu odovzdavaju informacie sebe navzajom, a inym.

 uznaj ze drviva vacsina prednasok, ak nie vsetky, boli urcene pre mierne
   pokrocilych pouzivatelov, nie nejakeho cloveka co o linuxe uvazuje.
   ak budeme take skolenia robit, a budu mat presvedcit firmu aby na ten
   linux presla, urcite si dame zalezat, prednasajuci si to dobre
   pripravia a bude to mat _inu_ uroven. Kym je to v rovine dobrovolnych
   stretnuti na odovzdavanie informacii, chyby alebo rozdiely v kvalite
   mi nevadia.

 nevidim problem v robeni slajdov priamo na mieste, ak to potom
   dotycny zvladne odprezentovat. ano, moze sa stat ze keby si to doma
   5 krat povedal, odprezentuje to lepsie. Ale to by si rovno mohol
   zacat chciet, aby vsetci dbali na spravnu intonaciu, fonty pouzite
   na slajdoch, aby prezentacia nebola vo vim-ku a ani v powerpointe
   (az TO je podla mna neodpustitelna ukazka neschopnosti linuxu, akokolvek
   je to ukazka profesionality prednasajuceho), ludia by mali byt slusnejsie
   obleceni, v sale by som vyzadoval ticho, prednasajuci by mali mikrofon a
   laserove ukazovatko.

 problem vidim v presuvani programu, pretoze to naozaj robi bordel v tom,
   co si clovek chce pozriet. ohladne tohto si myslim, ze stanovenie limitu
   pomoze, a ak treba, kludne mozme dat ku prednaskam upozornovaca, casonosica
   a roztlieskavaca. ked ho niekto presvihne, skratka ma smolu.

W>tomu, ze niekedy sa to naucit treba, ale ci je prave toto vhodnym
W>priestorom na trening... Navyse ze je niekto mlade ucho nemusi
W>byt na prekazku - vid napr. Darkieho prednaska o BSD, ktorej
W>IMHO nebolo co vytknut.

 nepovazoval by som velmi Darkieho za 'mlade ucho', videl uz dost
   vela, takze vie ako ma dobra prednaska vyzerat. A ci su lugcony
   priestor na trening? Nenapada mi nikto, kto by tam chodil 'trenovat'.
   Vacsina navstevnikov na sucasnych lugconoch prijde, aby sa
   dozvedeli nove veci a nasli riesenia na svoje problemy.
   Ak ma prednasajuci co povedat, je dobre ze to hovori, a ak sa pri
   tom nauci aj co-to o spravnych zasadach, este lepsie. Nenapada mi
   ziadna situacia, ktora by bola na takyto 'trening' vhodnejsia.

W>Velmi rad by som na nasledujucich akciach videl striktny program.
W>S upozornenim prednasajucich 5-10 minut pred planovanym koncom
W>prednasky (zvlast ked je taka tma, ze prednasajuci nevidi na hodinky -
W>je to drobnost, ale mne to napr. vadilo) a s tvrdym koncom 5 minut
W>pred zaciatkom nasledujucej. Ak niekto nedojde vcas, ma smolu, ludia
W>si pozru prednasku v inej miestnosti. Prednasky zacinaju synchronne,

 Striktny program - hej. Svetlo - kym niekoho popravime za nedodanie
   kvalitnejsieho konektora, mohli by sme sa zamysliet, ci nam naozaj
   chcel ublizit tym, ze ho tam dobrovolne priniesol. Nikto iny, ochotny
   a schopny doniest projektor sa nenasiel. A kym obesime mna za to,
   ze som ho teda nezabezpecil za peniaze z firmy XY, zamyslime sa
   ci nam naozaj ide

W>takze sa medzi nimi da prechadzat bez vyrusovania prednasajucich
W>aj publika. O majstroch nenahraditelnych, co nevedia, kde ma mobil
W>vypinac alebo aspon volbu profilu, ani nehovoriac. Atd. atd.

 hej, aj mne tam raz zazvonil mobil uprostred cudzej prednasky.
   skleroze sa da odpomoct tym, ze na zaciatku niekto to vypnutie
   mobilov explicitne vyziada. mozeme to skusit zaradit na buduci
   lugcon niekde na zaciatku.

 zaverom... ako som uz raz povedal.. kym je to dobrovolne stretnutie
   ludi, ktori chcu nieco povedat a ktori chcu nieco pocut, neda sa
   cokolvek vyzadovat. Aj ja by som si lepsie - dopredu - pripravil 'komercnu'
   prezentaciu, ak by som siel prezentovat - a od kolegov by som ziadal
   to iste. Ale tu sa mi to zda byt trosku mimo.

 Dufam, ze som velmi nenasral, aj ked v to velmi neverim, ako svoj mail
   citam;) a budem rad ak - snad aj s Tvojou pomocou - zvladneme
   buduci lugcon o nieco lepsie. Nevidel by som to ale v dokopavani ludi
   k nejakemu formatu.

 dik,
	Milan

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk