[sklug] Zhodnotenie 6. víkendu s Linuxom

Radovan Semancik semancik na bgs.sk
Úterý Březen 19 10:34:15 CET 2002

Stanislav Meduna wrote:

> Profesionalita
> je proste neznamym pojmom, ludia sa nepripravia, slajdy sa robia
> rovno tam, prezentacia sa dopredu nevyskusa

Nie vsetci. Musim sa niektorych ludi zastat :-)

> Uvedomte si napriklad, ze 15-minutovy posun uz rozflaka cely program.

No, program bol postaveny tak, ze 15m by sme este prezili :-) ... ale
vacsi posun uz skutocne problemi narobi, a v reale aj narobil.

> Svoju prednasku som zacinal o 20 minut neskor, pretoze ti predo mnou
> jednak zacali o nieco neskor, jednak si zjavne nedali pracu aspon raz
> si prejst prednasku "v realnom case".

Nebuduce si donesiem svoj tazky mec a budem ludi vyhanat z podia pod
hrozbou nasilia :-)

> Kolega, ktory v nedelu dorazil tristvrte hodiny neskoro (chyba
> komunikacie? - to je doriti taky problem pozriet sa na web, kedy
> prednasam?) a akoby sa nechumelilo zacal citat dokonale nepripravenu
> prednasku z niecoho na sposob html howto to skutocne dorazil.

Zase ja sa musim Rikiho zastat. Na jeho prednaske som sice nebol, ale
dostali sa mi do usi velmi pozitivne ohlasy na jeho prezentaciu, aj ked
bola o dost neskor ako byt mala.

Takze, kolko ludi, tolko nazorov.

> Vdaka tomu som si potom nemohol pozriet vcelku prednasky, u ktorych
> to malo byt mozne, lebo Linux na PDA sa polovicou krizil so sessnami
> v druhej miestnosti.

Hej, prekryvanie prednasok je problem. A pocul som dost kritiky aj na
toto. Ale zase, ak by sa prednasky neprekryvali, tak je ich len
polovicne mnozstvo. A myslim ze uspesna prednaska za vzdy da zopakovat,
nie?

> Velmi rad by som na nasledujucich akciach videl striktny program.

A myslis ze teraz nebol? Program sa nikdy neda uplne striktne dodrzat, a
ak si myslis ze ano, budem velmi rad ak sa to na najblizsej akcii
pokusis zorganizovat :-))))
Len pozor, niektore prednasky su zaujimave aj ked su dlhsie ako
planovane (na tej mojej ma dokonca publikum prehlasovalo aby som
pokracoval), takze ak budes niektore prednasky nasilu koncit, tak ta
moze linuxacke publikum zacat lincovat :-))))))))))))))))))

Akcia ma byt hlavne o tom, aby sa tam ludia citili v podhode a odniesli
nejake tie vedomosti a dobry pocit. Program by sa urcite mal v hrubych
rysoch dodrziavat, ale zase nic sa neda nanutit uplne nasilu.

> S upozornenim prednasajucich 5-10 minut pred planovanym koncom
> prednasky (zvlast ked je taka tma, ze prednasajuci nevidi na hodinky -
> je to drobnost, ale mne to napr. vadilo)

Ak by niekto (napr. ty?) prejavil aspon nejaku aktivitu a dokazal
pozicat lepsie projektor ako ten muzealny exemplar co sme mali, tak by
tam taka tma byt nemusela.

Ten projektor nas uz sprevadza na lugconoch aspon 3 roky, a vzdy su s
nim problemy. Myslim ze vacsina ludi co sa aspon trochu zaujima o
organozaciu lugconov to vie. Ale nikto zatial neporiesil nic lepsieho.
Preco?

> a s tvrdym koncom 5 minut pred zaciatkom nasledujucej.
> Ak niekto nedojde vcas, ma smolu, ludia
> si pozru prednasku v inej miestnosti. Prednasky zacinaju synchronne,
> takze sa medzi nimi da prechadzat bez vyrusovania prednasajucich
> aj publika. O majstroch nenahraditelnych, co nevedia, kde ma mobil
> vypinac alebo aspon volbu profilu, ani nehovoriac. Atd. atd.

Zase dost tvrde slova.

Ale, mozeme dat hlasovat, ci sa ludom paci 'pevny' program, ale skor
'plavajuci' (samozrejme, v rozumnych hraniciach)

> Pokial bude treba, rad s tymto "fasizmom" na buducom vikende
> pomozem.

Dohodni sa s novou SR :-)

> Na tieto vikendy chodia mozno aj ludia, ktori o Linuxe vela nevedia
> a snazia sa zistit, o co ide a ci to v konkretnej firme mozu nejako
> vyuzit. Ak budeme vyzerat ako banda amaterov, tak si robime
> medvediu sluzbu.

Nepomozes si. Linuxova komunita nie je 100% profesionalna a vidiet to
bude stale. Ak by sa do programu dostali len prednasky od
'profesionalov', mame ich asi tak 8 a stale prednasaju rovnaky ludia. To
by casom takmer urcite viedlo k poklesu kvality prednasok. Nemyslis?

Ty samozrejme nechcem povedat ze by sa prednasajuci nemali zlepsovat!
... prave naopak.

Drahi (buduci) prednasajuci, pozorujte svojich skusenejsich kolegov a
ucte sa. Vediet prednasat a predat svoje myslienky je v tomto svete
jedna z najlepsie cenenych vlastnosti.

--
                            Ing. Radovan Semancik (semancik na bgs.sk)
                         Project Manager, Business Global Systems a.s.