[sklug] Licencie

Ondrej Jombik 9jombik na pauli.fmph.uniba.sk
Středa Březen 20 15:51:09 CET 2002

                                        Pauli, 15:41:03
                                        20. marec 2002 (streda)
Zdravim.

	Ospraveldne mensi cross-mail. Nevedel som, do ktorej konferencie to
patri viac. :-) Mam vseobecne otazky o softverovych licenciach. Takze:

	Patri licencia k softveru alebo skor k jeho releasu? Tzn. moze byt
take cosi, ze doterajsie verzie mali inu licenciu ako sucacne? Moze sa to
lubovolne pocas vyvoja menit?

	Mozem so spatnou platnostou zmenit licenciu starsich verzii? Ak ano,
co potom s tymi, co to uz maju stiahnutu verziu s povodnou licenciou? Mozem
sa vydat ten isty softver s dvomi licenciami? Co potom, uzivatel si vyberie
ktora mu viac vyhovuje?

	Mozem specifikovat, ze pri takychto podmienkach bude takato licencia
a pri takychto takato? Poviem priklad: ak si to stiahnes z webu mas to ako
Licencia 1, ak vyplnis formular a nechas si to zaslat e-mailom mas to ako
Licencia 2. Je to mozne?

	Tiez mam otazku: moze sa vydat soft pod jednou licenciou a
specifikovat dodatocnu podmienku? Inymi slovami: tento soft je GNU/LGPL, ale
len pod podmienkou, ze ak ho budete pouzivat, poslete mi domov kilo
pomarancov. A pod...

	A na zaver otazka. Da sa toto vsetko aplikovat pre GNU/GPL a
GNU/LGPL? Zrejme ano, ale pytam sa pre istotu, keby boli nejake veci na
ktore by ste ma chceli upozornit. Taktiez viem, ze zopar z tychto veci sa da
vycitat zo samotnych licencii, ale nerad by som si neico vysvetlil zle.

	Dakujem.

	=Nepto=
Ondrej 'Nepto' Jombik, You really clean everything?           /var/adm/sulog