[sklug] Licencie

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Středa Březen 20 19:41:47 CET 2002

Ahoj,

> 	Patri licencia k softveru alebo skor k jeho releasu? Tzn. moze byt
> take cosi, ze doterajsie verzie mali inu licenciu ako sucacne? Moze sa to
> lubovolne pocas vyvoja menit?

Moze, ale v pripade open source je to dost haklive - ak si pouzil
kod niekoho ineho (stacia aj patche, lokalizacia, ...), mozes
mat problem.

Pristupom typu "najprv zadarmo, aha, uz to pouziva 10000 ludi,
tak od zajtra za $ 100" tiez naseries _vela_ ludi - treba zvazit,
ci to za tie peniaze stoji.

> 	Mozem so spatnou platnostou zmenit licenciu starsich verzii?

Asi iba pokial si to v povodnej licencii spomenul.

> Mozem sa vydat ten isty softver s dvomi licenciami? Co potom,
> uzivatel si vyberie ktora mu viac vyhovuje?

Ano, dual-licensing nie je zriedkavy a vidim to ako vhodny
zdroj prijmu open source programatorov. Pokial nieco vydam
pod GPL a nejaka firma to chce pouzit vo svojom proprietarnom
software, nic mi nebrani sa s nimi dohodnut na podmienkach.

> 	Mozem specifikovat, ze pri takychto podmienkach bude takato licencia
> a pri takychto takato? Poviem priklad: ak si to stiahnes z webu mas to ako
> Licencia 1, ak vyplnis formular a nechas si to zaslat e-mailom mas to ako
> Licencia 2. Je to mozne?

Ano - pokial splnas licencne podmienky tych, ktorych pracu si
pouzil, mozes na svoj sw dat podmienky ake chces (v sulade so
zakonmi pochopitelne).

> 	Tiez mam otazku: moze sa vydat soft pod jednou licenciou a
> specifikovat dodatocnu podmienku? Inymi slovami: tento soft je GNU/LGPL,
> ale len pod podmienkou, ze ak ho budete pouzivat, poslete mi domov kilo
> pomarancov. A pod...

Ano. V takom sw ale nemozes pouzit GPL kod.

> 	A na zaver otazka.

No, asi by bolo lepsie nacrtnut, co je riesenym problemom :-)
Myslim, ze je dostatocny pocet licencii, z ktorych sa da vybrat
a kto nie je pravnikom, asi ine licencie rozumne nevymysli.

Zdravi
--
                                   Stano