[sklug] 1% z dane

Úterý Leden 14 16:20:12 CET 2003

Dňa 14. jan 2003 o 14:00, Marek Grac napísal(a):

> 	kebyze sa to vybavuje teraz, tak je uz dost neskoro :) ale vsetko
> 	je uz hotove (vdaka futuremu). viac informacii bude k dispozicii,
> 	ked to bude aktualne.

presne tak, dead line bol 15. december, stihlo sa to, mam tu notarsky
zapis o tom, ze sme registrovany ako prijimatel 1% z dane, cim sme sa
zaradili medzi 3388 ziadatelov :)

bohuzial, je pravda, ze zatial podklady pre potencionalnych darcov nie
su spracovane, ale riesi sa to, mysli sa na to, verim ze sa to stihne
v rozumnom case. ten cas by imho mal byt do konca januara, pretoze
termin pre odovzdanie takychto ziadost o poukazanie 1% je niekedy
v polke aprila. pripadne ak by sa nasla dusa, ktora by zosumarizovala
vsetky ziadosti, formulare a vygenerovala stranku, na ktorej by bolo
presne howto tak by to urcite boli vytane.

v tejto suvislosti by sme ale mohli otvorit debatu, ze co s takto
poukazanymi peniazmi. ja mam jednu ideu, takze by som ju tu chcel takto
verejne predniest (s tym, ze zatial nie je schvalena spravnou radou, co
ale nemoze branit v diskusii o nej).

moj napad teda je, vyhlasit sutaz o "projekt roku 2002" (lepsie by mozno
bolo projekt voleny v roku 2002, lebo obmedzovat sa iba na vznik, ale
ucinnost projektu asi nie je moc vhodne).
s tym, ze peniaze ziskane vdaka tejto moznosti by putovali priamo ludim,
ktori sa na danom projekte podielali (spolupracovali). to by bola uz
potom uloha "veduceho projektu", ktory by musel byt ku kazdemu
navrhovanemu projektu uvedeny. ak by aj ceny presahovali sumu, ktora sa
ziska vdaka 1% tak by sa nic nedialo a doplnilo by sa to z prostriedkov
ktore su na ucte (konecne snad rozumne a prospesne pouzitie), pripadne
aj naddimenzovat pocet odceneni, pretoze myslim si, ze existuju
projekty, ktore si ohodnotenie a vsimavost komunity zasluzia. a mozno by
sa mohla takto zalozit pekna tradicia a takuto sutaz vyhlasovat kazdy
rok... to je ale len take male sci-fi :)

takze prosim, skuste napisat ci by ste boli spokojni s takymto pouzitim
prostriedkov ziskanych vdaka 1% z dane, pripadne ci by to bolo lepsie
spravit inak, vylepsit a spol. prosim, teraz este nenavrhujte
konkretnych kandidatov, ide len o vseobecne ujasnenie co s tym
prostriedkami.

sutaz by mohla prebiehat povedzme vo februari a vyhlasenie by prebehlo
v marci na chystanom lugcone v kosiciach s odovzdavanim a spol.
samozrejme, to je spojene s tym, ze do konca januara bude jasne
co/kde/ako/za-akych-okolnosti je mozne takto prostriedky
rozdistribuovavat.

--
Linux 2.4.20-2mdk
Mandrake Linux release 9.1 (Cooker) for i586