[sklug] Vyvoj SW

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Čtvrtek Leden 16 09:57:33 CET 2003

Ahoj,

> Chcel by som na najblizsiom lugcone v KE mat prednasku o vyvoji sw na
> lniuxe, ktora by zahrnala porovnanie vyvojovych prostredi na linuxe,
> nastrojov na spravu zdrojakov a projektov s podobnymi na windows. S tym, co
> to prinasa zhladiska ceny pre vyvojara a pre zakaznika. Na ake projekty je
> to vhodne, na ake ani nie.
>
> Mam prakticke skusenosti s vacsimi projektmi len na windows, na linuxe iba
> mensie veci, utilitky pre seba (male projekty, par suborov,...)

Nechcem Ta odradzat, ale obavam sa, ze na seriozne porovnanie
musis mat skusenosti aj s tymi linuxovymi prostrediami. A bohuzial
nepoznam IDE pre C++ projekty, ktore je produktivitou porovnatelne
s Visual Studiom, takze keby som taku prednasku robil ja,
vyznela by pre linux dost nelichotivo :-(

Vo firme mame Sniff
http://www.windriver.com/products/sniff_plus/index.html
To je ale tvrda komercia ($ 3000) a ja poznam iba o dost starsiu
verziu a este k tomu pod HP. Kedysi tusim mali nejaku free verziu
s obmedzeniami, ale zda sa, ze produkt cestoval medzi
firmami a teraz uz ju najst neviem.

V zasade ale vyvijame v MS prostredi a na doladovanie
pod Linuxom pouzivame stare dobre tooly ako vi, ddd a.p. :-)
Buildovacie prostredie mame z toho Sniff-u.

Dalej poznam komercne riesenia pre spravu source code
a issue tracking od MKS, ale o tych by som pomlcal - ta firma
ma sice vcelku dobre napady, ale implementacia je uz vydarena
podstatne menej.

> Preto by som chcel poprosit o pomoc niekoho, kto ma skusenosti s vacsimi
> projektmi na linuxe

Otazky mi mozes kludne poslat - vacsi projekt na Linuxe mame,
akurat je primarne vyvijany pod MS.

> Dufam ze nebude vadit, ked pri tvorbe prednasky cas od casu poslem naky
> dotaz sem do konfery

To myslim nikomu vadit nebude.