[sklug] Vyvoj SW

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Čtvrtek Leden 16 11:00:52 CET 2003

Ahoj,

> Ci sa mylim a to co ja ocakavam je malo?

Moje poziadavky na vyvojove prostredie, bez ladu a skladu,
len poste co ma napadlo:

- funcna code completion (intellisense, ako to len chces nazvat)
  - nezdrzuje !
  - ponukne doplnit nazov funkcie a.p.
  - pocas pisania argumentov zobrazi parametre a zvyrazni, ktory pisem
  - bonus: pozna dokumentaciu v javadoc formate a zobrazi ju
  - bonus: zvladne aj templates a.p.

- funkcny help aspon k vacsine standardnych kniznic - ja nedrzim
  v hlave, ako sa vola ktora metoda o std::set

- pristup k source control systemu priamo z IDE (right-click, differences
a.p.)

- class browser, skakanie medzi deklaraciou a definiciou metody

- rozumna podpora subprojektov - mam velky projekt s desiatkami
  subprojektov, z toho aktualne pracujem na troch:
  - chcem ich mat pekne prehladne niekde naboku
  - chcem v nich (a iba v nich) vediet vyhladavat
  - chcem ich rekompilovat bez toho, aby som musel spustit
    "velky" make, ktory prebehne komplet vsetkym

- ak ide o UI projekt, graficky designer s pohodlnym skakanim
  medzi grafikou a kodom

- pohodlny debugger s vacsinou najcastejsich funkcii na klavesovych
  skratkach

- client/server model source code control
  - RCS vyzaduje precitat cely subor, urobit zmeny, zapisat cely
    subor - nevhodne pre pracu cez pomalsiu siet
  - CVS je pre obvykle modely vyvoja vo firmach niekedy prilis
    makke - obvykle je vyzadovany strict locking
  - bonus: changesety umoznujuce pracovat s vacsimi
    jednotkami, ako je subor
  - bonus: prepojenie s issue tracking systemom

- a urcite spusta dalsich veci, ktore cloveka nenapadnu,
  ale ked ich nema, chybaju :-)