[sklug] Lugcon 9

georgik na host.sk georgik na host.sk
Sobota Říjen 4 19:00:32 CEST 2003

On Fri, Oct 03, 2003 at 01:45:20PM +0200, Stanislav Meduna wrote:
> Ahoj,

> Nech je to kompletne, LyX ma aj par nevyhod:
>
> - nie je uplne trivialny na instalaciu - chvilu
>   treba hladat, ktora verzia je vlastne vhodna

Najlepsie posledna verzia ;-) Je pravda, ze medzi verziami sa mierne
odlisuje format, takze nie je mozne celkom dobre prenasat spatne
niektore dokumenty.

> - TeX, LaTeX a spol. su dost velke kravy - zaflakat
>   si 50-100 MB len aby clovek mohol napisat
>   prispevok do zbornika nebude vyhovovat kazdemu

Nie. TeX nie je treba. Staci ked sa nainstaluje LyX a dokument sa v nom
napise. Nie je nutne generovat z neho PS. Stacilo by zaslat len LyX
subor.

> - kto nie je na TeX zvyknuty, vytrha si vlasy
>   nad ulohami typu "ale ja chcem toto tu dorazit
>   na pravu stranu" :-)

Hmm, to mas ciastocne pravdu. Ale ked sa cloveku vysvetli, ze tam buchne
len text, zvoli prislusny styl a ze sa uz nema starat o formatovanie,
tak sme za vodou. Naviac daju sa nadefinovat LyX styly, ktore robia
tieto "odrazy" namiesto pouzivatela.

Preto by bolo asi vhodne, keby sme v takomto pripade sa jeden styl
nadefinoval :)

> Tu treba mysliet na priemerneho prednasajuceho.
> Ak bude vstupna bariera privelka, namiesto
> kvalitnych materialov budeme mat materialov malo...

:-) Myslim, ze by nebolo dobre nutit niekoho pouzivat LyX. Len ho
odporucit a ti co nemaju cas, nech proste dodaju napr. HTML.

Georgik
--
   Bc. Juraj Michalek