[sklug] Lugcon 9

Radovan Semancik semancik na bgs.sk
Pondělí Říjen 6 09:24:20 CEST 2003

On Thu, 2003-10-02 at 14:37, Peter Kruty wrote:
>     Ale chcel by som velmi, aby sa standardizoval format prednasok. Prosim.

Nemyslim, ze by to teraz bolo mozne. A tym nemyslim pre tento lugcon,
alebo pre tento mesiac, ale pre najblizsich par rokov.

Preco? Lebo nie kazdy je expert na typografiu.

Poznam dost ludi, co su super experti vo svojich kategoriach, ale jedine
co vedia pouzivat je nejaky Wordoid. Ked im ukazem LyX, tak ho ad 1)
nebudu vediet nainstalovat, ad 2) nebudu vediet pouzivat a ad 3) nebudu
mat na to cas a vykaslu sa na celu prednasku.

Taktiez nie je dobra cesta ist na to "the Microsoft way" a povedat, ze
jediny spravny nastroj je LyX a nikdy inak. V tom pripade ja budem prvy,
co to budem bojkotovat (v LyXe som robil diplomovku, nikdy viac ho uz
nechcem vidiet).

Spravna cesta je urcite jednotny (a portabilny) format a nie nastroj.

Co sa tyka prispevkov do zbornika, idealne by bolo, aby ten format bol
DocBook, ale to myslim este stale nie je mozne. 90% ludi nevie, co to
vlastne je a velmi vela oblubenych nastrojov DocBook negeneruje ... a ak
aj generuje, tak by som velmi neveril, ze by to bolo priamo pouzitelne.
Skusal uz niekto generovat DocBook z nejakeho OpenOffice dokumentu? Ide
to?

Co sa tyka slajdov, tu asi nic univerzalne neexistuje, snad len PDF.

BTW, ziadne skutocne prispevky (typu napr. toto:
http://storm.alert.sk/work/papers/digital-identity-iceta-paper-may-2003.pdf) uz na tento lugcon nehrozia. Na to treba mysliet tak najneskor 3 mesiace pred konferenciou. A navyse, vela ludi (vcetne mna) na to koncom roka nebude mat cas, ani co by som sa rozkrajal a zase pozosival.

Takze, to co vymyslime teraz, treba aplikovat _hned_ po tomto lugcone,
aby sa to stihlo do toho buduceho.
A nevymyslajte vymyslene a nevnucujte ludom to co nechcu.

A hlavne, cele to musi byt jednoduche, inak skoncime s celkovo tromi
prednaskami na celom lugcone.

--
                                    Radovan Semancik
                            http://www.bgs.sk/people/semancik