[sklug] Transparenty 3

Úterý Únor 3 09:15:47 CET 2004

On 02.02 10:13, Radovan Semancik wrote:
> Pozor. Ja by som az tak tvrdo proti MS ako firme nebojoval. Ono je
> nakoniec takmer jedno, ci software dodava MS alebo Sun alebo
> MalaFirmaZHornejDolnej, s.r.o. ... kazdopadne dodavatelsku firmu bude
> treba ci uz tam bude MS prostredie alebo Linux alebo cokolvek. A vyber
> dodavatelskej firmy a vyber konkretnej technologie je cisto obchodny boj
> a do toho nas ako sukromne ososby nic (ak sa deje podla pravidiel).
>
> Skor by som tlacil na technologicky nezavisle formaty udajov a na to,
> aby nas stat nenutil kupovat si domov drahy softver. Bez zmienky o
> akejkolvek konkretnej technologii.

Prinajmensom ja som to tak myslel. Ako som uz davnejsie pisal, treba
preferovat:
- otvorene formaty
- otvorene riesenia
- otvoreny software

v tomto poradi dolezitosti. Sice som mal vtedy prehodene poradie rieseni a
formatov (http://lists.linux.sk/pipermail/linux/2002-December/023712.html),
ale to je na uvahu ci je mozne implementovat otvorene riesenie na
uzavretych formatoch.

Ak to mam povedat strucne (a tiez nebudem prvy kto to povedal), ide o to
aby peniaze za software isli slovenskym programatorom (ktori budu riesenia
prisposobovat a zdokonalovat priamo na miestach kde budu implementovane)
miesto toho aby isli do zahranicia za vec, ktora je de facto hotova
(kupit si podporu je ine ako kupit si licencie)

A pokial ide o boj proti M$, nejde o nic ine ako o boj proti niekomu kto
presadzuje uzavrete formaty/riesenia/software v najvacsej miere.

"Two words: Windows survives." - Craig Mundie, Microsoft senior strategist
"So does syphillis. Good thing we have penicillin." - Matthew Alton