[sklug] Transparenty

Martin Uzak martin.uzak na pib-bgld.at
Čtvrtek Leden 29 22:13:13 CET 2004

On Thu, Jan 29, 2004 at 05:06:09PM +0100, Radovan Semancik wrote:
> Rad by som pocul jediny dovod, preco je MS Office vhodnejsi pre BFU
> ako OpenOffice.

osobne si myslim, ze je viac user friendly a poskytuje viac -
inteligentnejsie funkcionalitu. anyhow, nemyslim si, ze ma zmysel
pokracovat vo flameware, ja najdem 10 argumentov pre seba, ty 20 pre
teba .... flame dalej nikam nepovedie a urcite nenauci pouzivat ludi na
skolach openoffice, ani im ho neukaze, ani nenaistalluje.

> opensource software != Linux

ano gildir. ale myslim si, ze tu, v nie marketingovo orientovanej liste
toto nemusis spominat.

> To co skoly potrebuju a co si myslia ze potrebuju su dve rozne veci.

skoly potrebuju ucit to, s cim ich absolventi budu v podnikoch neskor
zarabat peniaze a nie to, co by niekto u nich rad videl, aby sa
pouzivalo. preto sa dneska musia primarne orientovat na windows a ms
office.

openoffice je uz dlhsie slusne pouzitelny ale doposial neviem
nic o tom, ze by bol ponukany ako alternativa pre skoly. to by
slovenskemu skolstvu dalo asi viac, ako nejake "inteligentne"
transparenty. prinajmensom by som to videl ako rozumenjsie vynalozene
prostriedky.

napr. prostrednictvom infoveku by sa dalo aspon skusit zariadit, aby bol
openoffice dostupny ako vola alternativa k m$ na pocitacoch.
prinajmensom by sa dalo zariadit, aby na skoleniach infoveku bol
openoffice prezentovany ako lacna a fungujuca alternativa. skoly
(ziaci/personal) by si sami mohli spravit mienku, co im viac vyhovuje
(napr. pomerom cena/vykon) a s postupom casu by sa toto zacalo urcite
prejavovat v firmach, co by zas malo pozitvny efekt na to, co ucit na
skolach ... ;) otazne je len, kedy sa nieco zacne diat.

	martin

PS: chrumkava, skakajuca, tancujuca a pozlatena alternativa nemusi stat
ani $ 100 tiez *vobec* nemusi byt od sunu.
--
the path to the enlightenment is /usr/bin/enlightenment