[sklug] Transparenty

Radovan Semancik semancik na bgs.sk
Pátek Leden 30 10:05:14 CET 2004

Dňa Št, 2004-01-29 at 22:13, Martin Uzak napísal:
> osobne si myslim, ze je viac user friendly a poskytuje viac -
> inteligentnejsie funkcionalitu. anyhow, nemyslim si, ze ma zmysel
> pokracovat vo flameware, ja najdem 10 argumentov pre seba, ty 20 pre
> teba .... flame dalej nikam nepovedie a urcite nenauci pouzivat ludi na
> skolach openoffice, ani im ho neukaze, ani nenaistalluje.

Cim prichadzame k tomu, ze ziaden z nich nie je jednoznacne lepsi, takze
su de facto rovnocenne. c.b.t.d. ... dajujem za pozornost :-)

> ano gildir. ale myslim si, ze tu, v nie marketingovo orientovanej liste
> toto nemusis spominat.

Myslim ze treba, lebo vela ludi na to zabuda a tlacia riesenie "bud
vsetko alebo nic" ... ktore je v praxi tazko priechodne.

> skoly potrebuju ucit to, s cim ich absolventi budu v podnikoch neskor
> zarabat peniaze a nie to, co by niekto u nich rad videl, aby sa
> pouzivalo. preto sa dneska musia primarne orientovat na windows a ms
> office.

Povedal si to dokonale. Plne s tebou suhlasim. Mas uplnu, uplnu pravdu.
Az na poslednu vetu.

Podla mna maju skoly taky pristup, ako im velke sotverove firmy nutia a
nie samostatne uvazujuci pristup ako by sa na skoly patrilo. Ucia ludi
na konkretny produkt a nie na vseobecne principy. Ale je to logicke.
Velka firma ma silny marketing a vedie ju vyborny obchodny vizionar.

V autoskole ta tiez neucia jazdit len na jednom type auta. Preco?

> openoffice je uz dlhsie slusne pouzitelny ale doposial neviem
> nic o tom, ze by bol ponukany ako alternativa pre skoly. to by
> slovenskemu skolstvu dalo asi viac, ako nejake "inteligentne"
> transparenty. prinajmensom by som to videl ako rozumenjsie vynalozene
> prostriedky.

AFAIK, skoly maju specialnu zlavu na _komercny_ StarOffice (ak aj nie
100% zlavu). OpenOffice je za neprekonatelnych 0 Sk. Takze alternativa
tu je. Len ju vela ludi nechce vidiet. Preco asi?

Preco asi BSA nahana ludi zato ze neplatia licencie jednej konkretnej
firme a preco radsej nepropaguje "affordable alternative"?

Peniaze su silne.

> napr. prostrednictvom infoveku by sa dalo aspon skusit zariadit, aby bol
> openoffice dostupny ako vola alternativa k m$ na pocitacoch.
> prinajmensom by sa dalo zariadit, aby na skoleniach infoveku bol
> openoffice prezentovany ako lacna a fungujuca alternativa. skoly
> (ziaci/personal) by si sami mohli spravit mienku, co im viac vyhovuje
> (napr. pomerom cena/vykon) a s postupom casu by sa toto zacalo urcite
> prejavovat v firmach, co by zas malo pozitvny efekt na to, co ucit na
> skolach ... ;) otazne je len, kedy sa nieco zacne diat.

Ako som povedal, ked bude konkretny projekt som ochotny pomoct. Najde sa
niekto s dobrym a _konkretnym_ napadom?

> PS: chrumkava, skakajuca, tancujuca a pozlatena alternativa nemusi stat
> ani $ 100 tiez *vobec* nemusi byt od sunu.

Suhlasim. Ja len hovorim, ze su aj komercne alternativy pre BFU, ak by
niekomu OpenSource nevonalo (stava sa). A tiez netvrdim, ze Sun je
jediny, kto taku alternativu ma. Ja vlastne netvrdim vlastne nic :-)

--
				Radovan Semancik
			http://www.bgs.sk/people/semancik