[sklug] Transparenty 3

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Leden 30 16:11:08 CET 2004

Ahojte,

 tak aj ja napisem nieco o svojom projekte. V spolupraci s casopisom PC
 Revue chystame CD "Linux na desktope", bude to live CD zalozene na
 knoppixe (bootovatelne, automaticky detekne HW a hlavne poslovencene).
 Bude sa "rozdavat" na COFAXe, plus este s jednym specialnym
 prekvapenim, o ktorom nebudem dopredu hovorit :).

 Ked som ale bol na pracovnom mitingu v PCRevue ohladne tohto CD, Martin
 navrhol (a viac-menej uz aj zorganizoval) zaujimavejsi projekt --
 rozhodol sa niekolko kusov rozdat prave Infoveku, aby ich
 rozdistribuovali po skolach.

 Myslim, ze Knoppix je na prve zoznamenie sa s Linuxom a open-source
 softverom naozaj dobra alternativa. Jednak si nevyzaduje instalaciu (co
 vacsinu "ucitelov" odradza od skusania Linuxu), na druhej strane je ale
 mozne knoppix na disk nainstalovat. Knoppix tiez obsahuje moznost
 sietoveho bootservera (ked pocitace, ktore maju karty s podporou
 bootovanie cez siet nabootuju priamo zo servera, v ktorom je vlozeny
 knoppix) a takto je mozne z jedneho CD nabootovat pomerne bezproblemovo
 aj celu mensiu ucebnu.

 Hladam ludi, ktori by boli ochotni pomoct s tymto projektom, finalne
 ISO musi byt pripravene niekedy koncom marca, s tym, ze uz absolutna
 beta verzia musi byt pripravena koncom marca. Preto nepotrebujem ziadne
 filozoficke kecy a navrhy, ale rovno konkretne navrhy a konkretnu
 pomoc.

 Co je nutne:
 a.) integracia slovenskeho OpenOffice.org (preklad, kontrola pravopisu,
 ...).
 b.) integracia slovenskeho prekladu
 c.) vyhodenie nepotrebnych veci, aby sa to tam vsetko zmestilo
 d.) nejaku custom grafiku (wallpapre, manual, ...)
 e.) preklad dokumentacie ku knoppixu (hlavne popis instalacie, uvodne
 kecy a podobne, ...).
 f.) beta testing (ale ak chcete riesit cisto toto, nepiste mi, ozvem
 sa, ked budu prve isace).

 Ak ma niekto cas a chut, ozvite sa mi, myslim, ze toto je tiez jeden z
 dobrych konkretnych krokov, ako spopularizovat Linux (a to nie len na
 skolach).

    Prajem pekny den,

      Juraj.

--