[sklug] SkLUG, www.sklug.sk, www.linux.sk

Marek Grác xgrac na fi.muni.cz
Středa Prosinec 14 03:03:32 CET 2005

Shwmae,

On Mon, 28 Nov 2005, Misu wrote:

> Chceme od nich co? (V tomto ma Numo pravdu, treba vediet co chceme).
> Ale hned sa rovno spytam toho co polozil otazku, co si myslis, ze ma
> chciet SkLUG od takychto firiem?

V pripade lugconov by sme od nich mohli chciet, aby nam zaplatili pozvanu
prednasku. Naklady na dovezenie cloveka z blizkeho okolia (prip. o kusok
dalej s lacnymi aerolinkami) by nemuseli byt pre firmu az tak
obrovske. Sam si dokazem predstavit niekolko zaujimavych ludi z Ciech,
Polska, ci Madarska. Tiez sa mi pacili 'rozumne komercne' prednasky ludi z
firiem, ktore sponzorovali (IBM, SUN). IMHO by som ich prijal aj bez toho,
aby sponzorovali :) prednaska o mainframoch z IBM, rusenie mikrofonu pocas
tejto prednasky, Klokanova o MacOS a turnaj frozen bubble si pamatam z
lugconu IX. asi najviac (a az na to piskanie aj najradsej).

> KEd by to mala byt podpora LugConu, tak aky ma vlastne byt ? Priatelske
> posedenie mensieho poctu ludi s prednaskami ? Alebo velky pre vela ludi,
> kde sa dozvedia najnovsie trendy v FS, OS a IT ? (pekne slovo ze FSOSIT
> :)). Teraz mam pocit ze je to neico medzi, ani tam ani tam.

Ano, je to nieco medzi. IMHO 'velku' konferenciu mozes robit len tam kde
bude dostatok ludi, co mi vychadza tak na Bratislavu a (snad
aj) Kosice. Inde to bude vyzerat tak, ze tych ludi prislo hrozne
malo. Jedina akcia na ktoru prislo do BB/ZI/.. viac nez dost ludi bol
nulty lugcon :) Ja by som bol kludne za to robit v Bratislave 'velku'
akciu a inde pokracovat viac-menej 'akademicky' ako doteraz.

Oozy wrote:
> Dalsia vec co ma napadla je, ze by nasledujuci lugcon by sme mohli
> skusit spravit podobne ako pise Misu na sposob SLT. Teda prenajat
> niekde budovu / chatu. Dat poplatok (vyska podla toho kto chceme aby
> prisiel). Limit na pocet ucastnikov a _kvalitnejsie_ prednasky ako na
> poslednych lugconoch.

SLT sa pasuje s niekolkymi problemami, nedostatok prednasajucich (ktori sa
obvykle na zaklade osobnych vazieb nejako podari doplnit), nezaujem
dostatocne mnozstva ludi na to, aby sa takato akcia mohla konat bez
slusnych dotacii z clenskych prispevkov CzLUGu[z ucastnickeho poplatku sa
platia naklady prednasajucich]. Vzhladom na sucasny pocet clenov SkLUGu a
na to, ze neocakavam vacsi zaujem ako v Cechach pri o kusok horsej ochote
zaplatit 'par stokorun za konferecny poplatok' to vidim na akciu, ktora by
(snad) bola kvalitna a prinosna pre tych par ucastnikov, ale skoncila v
hlbokej strate.

Samozrejme, ze oozy ma pravdu v tom, ze kvalita prednasok na lugconoch je
znacne rozkolisana (diplomaticky povedane). Na druhej strane prave tato
dynamika umoznuje aj novym ludom zacat prednasat. Ak budeme vyzadovat
kvalitne prednasky a slusny prednes, tak zostaneme niekde okolo sucasneho
stavu, kedy prednasaju vlastne ti isty ludia. Malokto dokaze spravit
prednasku (a prezentovat ju, co je minimalne rovnako dolezite) hned na
prvy, ci druhy pokus.

> Pripajam sa k tomu, ze kazdy (a nie len clen spravnej rady) by mal napisat
> ako si predstavuje SkLUG a co (a teraz pozor!!!) v nom urobi ON! Ak ma
> niekto ideu, s ktorou chce pomoct ale nema cas, tak nech najde cloveka
> ktory ju je ochotny realizovat, ...

Ked niekto ma napady a nema cas, tak sa kludne ozvite mne a pripadne sa da
dokopy aspon zoznam napadov [viz nizsie]

Priznam sa, ze mi tato odpoved trvala tak dlho nielen preto, ze som mal na
praci ine veci, ale aj preto, ze som sa chcel pozriet ako to funguje
inde. Takze postrehy (presiel som par desiatok LUGov, takze
prip. generalizacia sa tyka len ich):

- ziadny LUG nema stranky, ktorych dizajn by sa mi vyslovene pacil :) Na
vacsine stranok je taky tucniak, ktory je snad vsade. Zaujimavych variacii
som nasiel minimum. Na strane druhej sa kde-tu najdu skutocne osviezujuce
perlicky (na linuxserbia.com najdete slecnu dna)

- LUGy na lokalnej urovni (mesto, kraj) su zalozene na neformalnych
akciach (obvykle pravidelne): pivo, kolky, sipky, ... s tym, ze kde-tu
spravia nieco s viac ako jednou-dvoma prednaskami

- LUGy na narodnej urovni prevadzkuju nejake tie mailing listy a stranky,
snazia sa orgranizovat aj nieco podobne ako nase lugcony [podla trhu
komercnejsie, ci nekomercnejsie]. Pravidelne aktualizovane portaly su
vynimkou, ktora sa obmedzuje na male krajiny, kde by komercny portal
neprezil, alebo dostatocne velke krajiny v pripade, ze LUG je
profesionalizovany (chap ma dost penazi, ci uz z clenskeho, alebo od
sponzorov).

- obcas prichadza k skutocnej spolupraci na urovni narodnych LUGov, ale
skor tam, kde je tych prepojeni dostatok napr. region Saar-Lor-Lux
(Nemecko, Francuzsko, Luxembursko) - spolocne LinuxDays v anglictine raz
rocne. O urovni budem schopny referovat na konci januara, ale naposledy sa
tam objavilo minimalne par znamejsich ludi.

- zaujimavy projekt maju v Jemene, kde vytvaraju free
multimedialnu encyklopediu o svojej krajine.

Inak sa toho prilis nedeje, teda na strankach, ktorym som co-to rozumel
:) Vacsina projektov bezi mimo, LUGy akurat miestami poskytuju
infrastrukturu.

OK, ale co som teda ochotny robit ja. Som clenom reviznej komisie, takze
po 100 dnoch zacneme s kontrolou spravnej rady :) Moderujem mailing listy
sklug@, linux na linux.sk a ak bude zaujem tak, kludne aj nejaky dalsi. S
tym, ze ako obvykle bude zrejme problem v lete, kedy nie som prilis
online. Co bude po lete to neslubejem, takze ak by sa nasiel nejaky novy
moderator uz v predstihu, tak mu rad odovzdam zezlo. Vzhladom na to, ze ma
konferencia linux@ prilis nezaujima, tak obcas prehliadnem veci, ktore by
som si mal vsimnut [takze sa ma nebojte ohlasit ak chcete napravu].

Ako som uz kde-kade pisal, tak finalizujem back-end pre archiv mailing
listov, tak aby bolo mozne jednoduchsie zdielanie a vyhladavanie v tychto
informaciach (sirene pod nejakou free licencou). Klienta si bude moct
napisat ktokolvek, takze bude mozne zapojit archiv kludne aj do inych
stranok o linuxe (pristup na zapis bude zrejme rieseny individualne,
vzhladom na vyzadovanie korektnej e-mailovej adresy).

Vopred upozornujem, ze ja sice jedneho klienta napisem, ale ten bude
(na 90%) obsahovat nejaku textovu reklamu. Nic vsak nebude branit
napisaniu niecoho bez reklamy :) v pripade potreby kludne rozsirim aj API,
alebo s niecim poradim. Preco ta reklama? Rad by som postupne pridal aj
archivy inych mailing listov (prip. poskytoval priestor aj pre mensie
mailing listy) a vzhladom na to pouzitu technologiu (j2ee + web
services) to chce rozumny hosting a kedze nepovazujem za spravne zneuzivat
sucasny hosting na veci, ktore s sklugom nebude mat priamy suvis, tak v
tej reklame vidim sposob ako to bez dalsich nakladov zafinancovat. Ak by
ste vedeli o niekom, kto by bol ochotny robit hosting takejto veci za
nejaku tu reklamu, tak mi dajte vediet mailom. Dovodom preco moj klient
nebude free je, ze casom bude obsahovat veci, ktore (z mojho pohladu) nie
je vhodne aby boli zdarma. Preco? No niecim sa zivit musim :) a tie data
nevznikli za jedno pekne popoludnie.

Ako som uz spominal vyssie, tak pripadne napady s kludom posielajte
mne. Ak nieco z toho bude zapadat do toho, co sa robi u nas, tak kludne z
toho moze byt bakalarska, ci diplomova praca. V ramci nich sme uz co-to
spravili: nahravanie videa a real-time doplnanie obrazkov do streamu,
oprava problemu xlock + kerberos. Momentalne napr. nastroj na hromadne
instalovanie (a synchronizaciu) balikov v Ubuntu az po system na
rozpoznavanie znakov (OCR). Takze rozsah je od spravy systemov az po
spracovanie textu a jazyka. Ak poznate niekoho z fi.muni, kto nevie co
robit za bakalarku a 'skutocne chce' nieco robit, tak ho odkazte na mna.

				Diolch a nos da
					marx,