[sklug] [jasan na x31.com: Nova stranka SKLUGu]

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Pondělí Listopad 28 09:04:10 CET 2005

Ahoj,

> Nasou?

Podla mna ano. Open source a jeho vyhody treba dostat do povedomia
ludi s vplyvom na rozhodovanie vo firmach. Tlak na statnu a verejnu spravu,
skolstvo atd. potom pride z ich strany, a bude radovo ucinnejsi ako aktivity
nejakeho entuziastickeho zdruzenia.

> Asi nieje celkom jasne na co je SKLUG.

Ano, toto je pomenovanie toho problemu a to som aj myslel tou
viziou siahajucou dalej ako za najblizsi lugcon.

> Ja si myslim toto: SKLUG by mal byt odrazovym
> mostikom pre zacinajuceho pouzivatela OS GNU/Linux, ktory by
> sa podlamna
> nemal dostat len k zdrojom komercnej povahy. Mali by to byt ludia,
> s ktorymi sa da komunikovat. Nic viac v zakladnej uvahe o SKLUGu.

Aaaha. Na http://www.sklug.sk/info/index.html sa ale napr. pise:

: Cieľom združenia je zoskupovať vývojárov, správcov a používateľov
: operačného systému GNU/Linux, vytvárať vhodné podmienky pre rozvoj,
: využitie a propagáciu tohto operačného systému, vykonávať publikačnú
: činnosť, poriadať prednášky, odborné semináre, konferencie, vzdelávacie
: akcie pre svojich členov i širokú verejnosť.

Takze ako? Odrazovy mostik pre zaciatocnika? Platforma zdruzujuca
existujucich pouzivatelov? Propagacia a rozsirovanie? Co je 'mission
statement' SkLUG? Ja neviem...

Prosim kazdeho kto toto cita, aby sem napisal dva body - zakladny
ciel SkLUG-u a potom dalsi, v priorite druhy. MOzno bude potom par
veci jasnejsich.

> Mozno to niekomu znie ako prehnany ideologizmus, ale osobne naozaj
> vidim pod Linuxom nieco viac. Linux nieje ani taky podstatny, ale tazko
> povedat, ci by som niektore veci v zivote pochopil tak ako ich chapem,
> keby nebolo Linuxu.

OK, asi viem co chces povedat a ideologia v rozumnom meradle
sem patri tiez - osobne si ale myslim ze ludi (zvlast tych co uz
nederu skolske lavice) treba presvedcit konkretnymi vyhodami.

> ... a ked firma IBM vedela v roku 2003 prejavit zaujem, je zvlastne,
> ze pramen tak rychlo vyschol.

Ked aj vynechame peniaze, sucasny svet nie je az tak o myslienkach,
ale najma o kontaktoch. Ak si kontakty nepestujes, vyschnu. Zaujem
(ak ho mame) musime prejavit my. Firma typu IBM iste nepride
za zdruzenim typu SkLUG s viditelnostou, ktoru SkLUG momentalne
ma, sama. Mozno to chceme, mozno nie - ja neviem.

> Rad by som si pohovoril s Tiborom, ale momentalne to nieje mozne
> kvoli komunikacnej bariere na jeho strane, comu sa obzvlast netesim
> ale pomoct mu s tym neviem.

Jo .. Tibor je trochu .. 'zvlastny'. Skus niekedy pokecat s Gildirom -
on sice nema moc casu, ale co sa tyka komunikativnosti je to
trochu o inom a kedze pri Openprojekte bol, mozno sa unho
nieco z tych cias tiez najde.

Maj sa