[sklug] [jasan na x31.com: Nova stranka SKLUGu]

Pondělí Listopad 28 13:47:15 CET 2005

On 28.11 11:44, jozo vasko wrote:
> Asi pred piatimi rokmi som sa stretol s nazorom, ze linux dopadne
> podobne ako unix, ktory bol zadarmo na skolach, ale velky "zraloci" ho
> implementovali na svoj HW a zacali ho predavat za velke prachy,
> samozrejme kazdy svoju verziu (AIX, HPUNIX, SINIX, ...)

tento nazor sa zaklada na nedostatku informacii.

UNIX bol darovany univerzitam aj so zdrojakmi a tie boli (potom)
distribuovane s BSD licenciou (precitajte si ak chcete). Ta umoznuje SW
"slohnut" upravit a distribuovat bez zdrojakov, ak v zdrojakoch ostane
hlavicka BSD. (je to jeden z dovodov preco si tuto licenciu pochvaluje M$
ktory takto slohol z BSD TCP/IP stack)

GNU/GPL, pod ktorou je distribuovany linux vznikla prave za ucelom aby sa
toto nemohlo stat.

99 percent of lawyers give the rest a bad name.