[sklug] SkLUG, www.sklug.sk, www.linux.sk

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Pondělí Listopad 28 13:47:48 CET 2005

Ahoj,

> SkLUG - Je jasne, ze slova ako skuste spolupracu, diskutujte z
> koroporaciami, budte propagatormi su super. Ale opat kto to spravi.
> Namiesto vety kontaktujte IBM, prosim dotychnych, aby sa po dohode zo
> spravnou radou stali tymi ktori IBM skontaktuju

Misu, takto to v tomto svete nechodi. Skontaktovat IBM mozes
ak tam niekoho poznas. Ja nepoznam, Jasan nepozna, Ty nepoznas,
ale niekto poznat musi, ked bolo mozne usporiadat 9. Lugcon
tak ako bol. Ak bol jedinym kontaktom Future, tak OK, asi
mozme zabudnut. Ale pytam sa, ci nie je niekde kontakt
co sa da ozivit.

> Tak isto to plati aj pre akekolvek ine firmy.

Ano. Firma v ktorej pracujem je zial od slovenskej sceny
trochu daleko - ale trosku aj vdaka mne dostala jedna banda
opensource programatorov celkom slusne peniaze, a my za to
kod co mozme pouzivat aj pre komercny projekt. Oni
(a komunita) na oplatku okrem penazi aj nase patche.
Ale uznavam ze s takou aktivitou asi nezaujmem ludi
co to beru ideologicky ;)

> Chceme od nich co? (V tomto ma Numo pravdu, treba vediet co chceme).
> Ale hned sa rovno spytam toho co polozil otazku, co si myslis, ze ma
> chciet SkLUG od takychto firiem ? A co si myslis ze by im za to mal
> ponuknut ?

To zalezi od toho, pre koho je SkLUG. Ak pre tych
zaciatocnikov, asi nic.

> Pretoze, ked poviem spravte reklamu na Linux a nalepte ju na
> billboardy (ci ako sa to pise), tak mi vysvetlia ze na to maju
> marketingova oddelenie a interne smernice, co kedy kam budu
> lepit, a komu akym medom zalepia usta :))

Presne tak. Inymi slovami, nieco ponuknut treba marketingovym
oddeleniam. Poster na Lugcone-u je o nicom. Sprava v tlaci
ze IBM podporuje slovenskych vyvojarov a odmenil notebookom
vitaza sutaze Openprojekt a okolo toho buzzwordy o znalostnej
ekonomike, projekte Minerva a dalsie haluze, je pre nich
podstatne zaujimavejsia. A presvedcit zastupcu nejakej firmy,
statnej/verejnej spravy (vid pan z Martina na poslednom
Lugcone) zobrat riesenie na baze Linuxu od niekoho, kto im
k tomu nenuti zobrat aj Windowsy, je uplne najlepsie.

> prichadza otazka, ci jeden lugcon do roka nema byt velky,
> plny sponzorov a firiem a druhy mensi niekde na chate
> spojeny s lyzovackou ci kupanim.

Osobne by som rad videl konferenciu na prislusnej urovni
co sa tyka priestorov, zabezpecenia, prednasajucich
aj obsahu. Aj za cenu vyssich nakladov a ucastnickeho
poplatku radu niekolkych stokorun a toho, ze by bola
len raz za rok.

Neformalne stretnutia na sposob medzinarodnych LBW
alebo Geekski su trosku o inom - oboje ma svoje miesto,
ale toto nepovazujem za tazisko cinnosti SkLUG-u.

> To co SkLUG doteraz nemal je nam vsetko jasne, slepi niesme.
> Ale ocakavam skor zodvihnute ruky so slovami ja by som
> spravil toto.

Nuz, ja okrem par prednasok (a obcas privedenie ludi
na myslienku ze by prednasku mohli spravit) neviem stihat
nic - aj na tomto Lugcone som bol len na chvilku uprostred
roboty od rana do noci a cez vikendy kvoli minulotyzdnovemu
veltrhu a uvedeniu noveho produktu na trh. Ak si SR mysli
ze teda mam radsej drzat hubu, kludne to povedzte :)

Pokial by sa podarilo ozivit Openprojekt, rad sa znovu
zapojim do navrhu podmienok, komunikacie s prihlasenymi
a hodnotenia, ale co sa tyka kontaktov na sponzorov,
je to zial nula bodov a bez toho to straca stavu :(

> V treade ktory uz je na desiatky mailov som
> sa nedozvedel nic nove ako to co uz viem.

To je mozne. Takze aka ma byt podla Teba vizia SkLUG-u?
Lebo napr. to som sa ja este nedozvedel. A nechcem
tu presadzovat svoje nazory ak su proste ine ako nazory
vacsiny - som niekde inde ako vacsina SkLUG-u vekovo,
nazormi na komerciu versus ideologiu, casom ktory
mam k dispozicii (oproti studentom), ...

> Ja sa spytam este jednu vec, tych co si pamataju, ked si ja este
> nepamatam. Co spravil SkLUG za svoju historiu, co pokladate
> za dolezite?

Lugcony a jeden Openprojekt. Neviem posudit, ci projekty
ako lokalizacia (dost dolezita pred par rokmi, ked este
nebolo bezne mat linux schopny pisat po slovensky) bezali
dobre vdaka SkLUG-u, povedla neho alebo napriek nemu ;)