[sklug] SkLUG, www.sklug.sk, www.linux.sk

Jan Husar jan.husar na skosi.org
Pondělí Listopad 28 17:19:25 CET 2005

On Mon, Nov 28, 2005 at 05:10:29PM +0100, Marek Grc wrote:
> Radamsava,

> Takze pekne po poriadku.
>
> SKOSI je mlada organizacia, ktora z mojho pohladu zatial vydava viac
> tlacovych sprav ako cohokolvek ineho, ale verim ze sa to zmeni :) Z toho,
> ze ma par mesiacov je jasne, ze nemoze byt v krize a vladne euforia. Po
> troch, ci piatich rokoch sa da hovorit o tom ako to bude so SKOSI. Aj
> SKOSI je rovnako postavene na par aktivnych ludoch a nikdy nemozes vediet,
> kedy uz nebudu mat cas (nech uz je to z akychkolvek dovodov). Alebo bude
> mat SKOSI zamestnancov?

Ano, SKOSI planuje zamestnavat ludi a planuje vybudovat FOSS support centrum kde
budu pracovat ludia ktori budu plateny za podporu FOSS pre vladu, skolstvo a neskor
mozno aj business sektor.

O euforiu nejde, skosi bude mat vzdy aktivnu radu ktora momentalne pozostava
z ludi uverejnenych na nasom webe. Tlacove spravy treba pustat, nasa transparentnost
vie posuvat veci dalej.

> Pre nemalo pouzivatelov linux/bsd/... je open source malo a chcu slobodny
> softver. Oboje mas postaveny na rozlicnych zakladoch v skratke: RMS vs
> ESR.

Nie je pravda, pozri si napriklad FLOSS.org s ktorymi uz spolupracujeme.
Nas podporuje FSF europe, tak neviem co sem pleties RMS vs ESR, RMS je podla mna extremista
a mal by si uvedomit, ze s jeho postojom nedosiahne nic, pozri sa v USA co dosiahli, nic
ziadny opensource vo vlade, software patenty a podobne srandy, pre mna RMS je ako vanok
proti vetru. Neviem, ale asi nechapes co vsetko je v hre...

 este mam dalsich
asi
7 tlacovych sprav v zalohe len som mam problemy s laptopom a dost som cestoval cize
sa to skor nedalo ale postupne to vypustime.

> Precital som. Ale stale nevidim, co by realne prinieslo taketo
> zjednotenie. Z mojho pohladu ziadne vyhody nevidim a rovnako nevidim ani
> dolezitu vec, kto to zaplati.

Zaplati to OSI, velke firmy, stat, granty, momentalne sa jedna z mike shuttleworth foundation (ktora financuje ubuntu)
Ja tam realne vyhody vidim, co konkretne sa ti nezda vyhodne?

> Pokial myslis ten isty OSS.cz ako ja, tak spolupracu s nimi si prilis
> predstavit nedokazem. Na svojich strankach prezentuju rozlicne polopravdy,
> ohanaju sa studiami, ktore ani necitali a ak im to clovek aj napise 3x
> (reakcia na spravicku v abclinuxu, reakcia pod clankom na oss.cz -
> nepresla cez moderatora, e-mail) tak sa opravy, alebo aspon odpovede
> nedocka. Nie, dakujem.

Neviem o tom, ja s OSS.cz a konkretne filipom molcanom ziadny problem nemam,
mozno si viedol debatu nie na myslienky ale proti autorom co castokrat vedie
do /dev/null

avsak, tvoje "poznamky" velmi rad presetrim a dopatram sa pravdy,
kazdopadne OSS.cz dosiahlo od maja 2005 viac nez SKLUG a SKOSI za cely cas fungovania,
nechapem preco by sme prave snimi nemali spolupracovat. Okrem ineho snimi spolupracuje Ministerstvo Informatiky,
a so zodpovednym clovekom odtial som sa stretol, viem ako to bude vyzerat dalej. Nechapem preco sa niektori ludia
zo sklugu musia tak buchat do prs ked vasa praca s prepacenim nestala za vela ;(

ja sa snazim pomoct, ak si to nepochopil

> 					pax, marx
> --
> [****************************][*************************************]
> [ marek 'marx' grác / gerard ][ Električke, ktorej zmizli koµajnice ]
> [     xgrac na fi.muni.cz       ][        nezostáva nič iné ako lieta» ]

|                    Jan Husar   |        ASCII
|                                |     () RIBBON
|Slovenska Open Source Iniciativa|     /\ CAMPAIGN
| Slovak Open Source Initiative  |  plain text emails
|
| GnuPG 1024D/DDB1C1AE
| http://www.economic-majority.com/

Daląí informace o konferenci sklug