[sklug] SKOSI / OSA - velke plany?

Jan Husar jan.husar na skosi.org
Úterý Listopad 29 11:14:17 CET 2005

On Tue, Nov 29, 2005 at 01:24:56AM +0100, Lubor Illek wrote:
> Ahoj Jano aj ostatni.

> centrum kde budu pracovat
> mozno aj business sektor.
>
> Nuz, toto je velky plan. A je to snom mnohych ludi, volnych zdruzeni
> zivnostnikov a firiem u nas.
> Zaujimava je aj postupnost ako na to chces ist: najprv vlada, potom skoly,
> nakoniec firmy... hm...
> Takze preco by si to mal byt prave Ty/SKOSI kto sibnutim carovneho prutika
> take nieco dosiahne?
> (Aby nedoslo k omylu - drzim Ti palce a budem rad ked sa to podari.)
> Ako to ze prave SKOSI si moze na web hrdo napisat (ffii.skosi.org), ze
> [...]

Okrem ineho podporuje radu pre informatizaciu, konzultaciami a navrhmy
pana Splnomocnenca Kukucku, MV SR a MDTP SR

> Ak navrhujes spolupracu, mozno by si mal vsetkym priblizit pozadie
> suvislosti SKOSI vs. OSA (Open Source Academy), mieru ich prekryvania a
> stav v akom OSA teraz je. Co je nove od juna?
>
> (Pre ostatnych na uvod/pripomenutie:
> http://husar.blog.sme.sk/c/14196/Open-Source-softver-dokaze-usetrit-Slovensku-miliardy.html
> citajte aj reakcie.)

Toto je plan do dlchsej buducnosti ako sa z pociatku myslelo, moze za to najme firma
EEA ktora cakala, ze ja im vypracujem zadarmo projekt a oni ho budu robit, cize
teraz ten projekt sa naozaj vypracovava ale nebudeho robit EEA, respektive EEA moze
byt spoluriesitel nie vsak iniciator, kedze v takejto veci treba zostat nestranny

> Tu iba poznamka ku FFII:
> Este nedavno "FFII representative" v SK bol Rasto Rickardt. Bohuzial pocas
> celej protipatentovej akcie nemal prilis vela casu sa tomu venovat (a ani
> ini ludia co vystupovali pod hlavickou ffii.sk).
> Aby som bol presnejsi: posledna vacsia akcia ktoru spravili bola navsteva
> RMS v Bratislave, ktoreho cestu organizovala FFII - je zaujimave ze Ty ako
> reprezentant FFII hovoris o RMS ako o "extremistovi" ktory "nic nedokaze".

Bol a neni, nic nerobil, vymenil sa, toto sa vo FFII deje casto.
Ja som niesom hovorca FFII International, ale momentalne sedim s radou
FFII v bruseli a pytal so sa ich konkretne na toto, troska sa zasmiali
a povedali  "Ak je niekto lepsi, nahradi ta"

> [...]
> kontakte.)
> Tak sa stalo ze najblizsim spolupracovnikom FFII za Slovensko som sa stal
> ja, ako zastupca Slovenskej informatickej spolocnosti.
> A bola to SISp ktora dosiahla po rokovaniach s UPVSR a MHSR zmenu pozicie
> Slovenska ku patentovej smernici tak, ze sme nakoniec boli jednou z mala
> krajin EU, ktora oficialne podporovala Polsko proti patentom (vid. napr.
> http://wiki.ffii.org/Trilog050606En ). A tato pozicia bola prezentovana
> nasim poslancom v EP - pokial viem, nasledne nikto z nich nebol "za"

Ja som sa angazoval do inych dovetvi vo FFII, patenty som zacal riesit az v maji toho roku
kazdopadne za tie dva mesiace som absolvoval tri konferencie a asi 20 stretnuti
ked pocitam strenutia s polskou vladou v krakowe a s univerzitami vo wroclaw v juny +
Slovensky, polsky a iny MEPs

Ano, milos sramek o mne vie, je v rade skosi.org

> No nic, stacilo ku teme "uz by sme to mohli pochopit po tych 2 rokoch". Ak
> by si mal zaujem o blizsie info, alebo ak by sa opat dialo nieco s
> patentami, tak sa ozvi.

Patenty nekoncia, mame tu IPRED, Data Retention, Community Patent a tak dalej,
skusim niekde zohnat elektronicku verziu tohoto parlaentneho casopisu
kde microsft vyhlasuje aby sa im vratil tie biliony ktore dali do vyskumu,
boj z daleka neskoncil.

> Lubor Illek

|                    Jan Husar   |        ASCII
|                                |     () RIBBON
|Slovenska Open Source Iniciativa|     /\ CAMPAIGN
| Slovak Open Source Initiative  |  plain text emails