[sklug] IRC stretnutie

Misu sklug na misu.sk
Úterý Listopad 29 14:49:27 CET 2005

Tak zas ja :)

On Tue, 29 Nov 2005, lucox wrote:

> ahojte,
> takze neviem ci ja som svojimi pociatocnymi pripomienkami strhol tuto
> debatu alebo to je bezne :) (sice som to nikdy predtym nepostrehol)

> ja by som pozmenil tvoj navh na #linux.sk na #sklug - kedze ludia o
> tom vedia a na #linux.sk ee - a tradicne tamojsie osadenstvo to moze
> podla mna skomplikovat

> ja idem robit jednu extension a som s nou zapojeny aj do inej sutaze -
> ak sa rozhodnem ulahcit si robotu, zmensit ceny pre mna, a tympadom
> ich adekvane prerozdelit, tak z toho spravim nejaky spolocny projekt

> [...]

Takze, komunikacne kanaly sa delia principialne asi takto:
Diskusia na zivo
Diskusia cez nejake kecatko (telefon, netmeeting...)
Diskusia cez klavesnicu (IRC, Jabber, WebChat...)

(exituje este znakova rec, morzeovka, atd... ale to nie je tak bezne)

Poprosim si vsimnut opakujuce sa slovo na zaciatku "diskusia", takze
principialne su to vzdy kecy. AAAle, pokial sa niekto na zaklade tejto
diskusie pusti do nejakej prace, tak su to uz ciny. Marx konkretne sa do
nej pustil uz pred diskusiou a hlada napady k tej svojej praci, takze
polemizovanie o kecoch a nekecoch nechajme inde. Vzhladom na to, ze je
teraz jednou nohou v nemecku a jednou vo francuzsku, moznost "na zivo"
neprichadza do uvahy. Z tych dalsich dvoch sa mi zda jendoduchsia ta
klavesnicova. Takze s nim suhlasim. Jedine, ze by sa nasiel sponzor, co by
mu zaplatil cestu do Brna :)

K poznamke na JaSana, tak isto som za to, aby ludia pisali ucelenu
predstavu a nie klikali do ankety (pozrite si diskusiu o anketach na
abclinuxu.cz, to je druhy pohlad na vec). Ankety popularne, jednoduche,
ved si staci kliknut na predpripravene moznosti, alebo vo fore vsetkym
vysvetlit, ze tie moznosti su zle. Stvorit zmysluplny text, ktory by mal
hlavu a patu a hlavne aby bol ochotny sa autor postavit aj za to, ze
pomoze z realizaciou toho, co napisal, to je uz vacsi problem.

Vyhodnotit sa daju aj emaily, prosim skuste sa zamysliet nad tym, ze vstup
a vystup su len forma akou sa udaje pozaduju, respektive poskytuju. V
tomto pripade je obsah opat podstatny a hlavne ta stale opakovana
realizacia. Momentalne je najednoduchsi vstup pre udaje poslat maila, to
ma kazdy po ruke, heslo do schranky si vie a nemusi ist klikat na ziadku
url a zapasit z web formularom, proste si to v klude rozmysliet a napisat
to vo svojom oblubenom softe. Co sa tyka vyhodnotenia, to uz moze byt
pokojne rozoslane mailom a zaroven zobrazene niekde na strankach, aby ako
bolo spomenute "to nezapadlo".

A zas sa vratim na zaciatok "ono to nezapadne", pokial sa spravy kus
prace, vidno tu pracu a ze sa niekam stratil dokument ktori o tej praci
pojednaval uz taka tragedia nie je, pokial su ludia spokojny s vysledkom.

Ked sa ludia nevedia dohodnut zacne sa vytahovat papier, zmluvy,
dokumenty, zakony... Do vtedy to netreba.

Na zaver sa pripajam k tomu, ze vie a chce pomoct a ma akukolvek ideu, kam
ma sklug smerovat a co ma vlastne robit, tak nech sa ozve. Podmienka je
stale ta, ze pokial ma clovek ideu, musi ju vediet nastartovat (teda ak na
nu nema cas, tak najst cloveka, ktoreho nou nadchne na tolko, aby sa do
nej pustil, moze to byt pokojne clen SR). Tuto cast si prosim
vykomunikujte v osobnej komunikacii, potom kedz uz bude jasne, ze je
niekto kto by toto a tamto spravil, tak nech to vedia aj ostani, mozno sa
niekto prida a mozno niekto bude vediet zas to usmernit dalej.

Misu