[sklug] Re: [linux] Server SKLUGu (was: POZDRAV)

Jan Sarenik jasan na x31.com
Pátek Březen 10 22:42:51 CET 2006

  Este podakovanie a upresnenie:

  Tranzit prebehol len vdaka SALovi a dolezita bola aj komunikativnost
zo strany byvaleho prevadzkovatela servera (do dnes 16:30 :), Milana
Pikulu (WWW) a veru uz som takmer zabudol (hlava dubova), velmi mi
pomohol Benco, spravca na CHTF v Bratislave (u neho su nase DNS zaznamy
a kym nemame dotiahnutu ,,kauzu'' s pristupom na sk-nic, musel som to
riesit pomocou neho a to tak, ze sice on je uvedeny ako primarny DNS
server, nastavil u seba slave a taha DNS zony odomna zo SKLUG servera
a tie dalej distribuuje skutocnym slave serverom). Misuovi dakujem za
prepozicanie 512 MB RAM do pocitaca, na ktorom server bezi.

  Inac, k samotnemu hardveru servera: Pouzity pocitac s procesorom
Pentium III 500MHz som si pred par tyzdnami kupil za 300 CZK a je
umiestneny pod mojou postelou na internate. Nieje k nemu pripojeny
ziadny monitor ani klavesnica. V biose mal nastastie funkciu, ze mu
klavesnica nechyba a nijako pri starte nekryci. Je k nemu pripojeny len
seriovy kabel, ktory prechadza cez null-modem redukciu a USB-serial
do mojho notebooku, na ktorom pristupujem ku konzole pomocou programu
minicom (pouzit by sa dal aj microcom z baliku busybox). Uz samotny GRUB
je nastaveny tak, ze po troch sekundach bez odozvy z klavesnice sa pusti
na seriovej konzole. Dalej nasleduje Linux so zakompilovanou podporou
serioveho portu, co mi dovoluje posielat uplne vsetky hlasky od zaciatku
az po poslednu hlasku vypinania na seriovy port. A napokon uz len agetty
co visi na /dev/ttyS0.

  K zaujimavostiam by som mozno este mohol dodat, ze cely server SKLUGu
som presunul k sebe pomocou prikazu

 # ssh root na sklug.sk "tar cz /" | tar xvzp -C /home/root-sklug/

spustenom z noveho servera, kde sklug.sk este predstavuje server funkcny
u Milana. Dalej nasledovali v chroote malicke zmeny (v pripade ze bola
ip adresa nastavena natvrdo) a napokon vytvorenie skriptov boot.sh
a halt.sh, ktore vramci chroot-u startuju, pripadne vypinaju vsetky
sluzby. Tie skripty som este zahrnul do butovania nativnej distribucie,
ktora na tom pocitaci je (instaloval som tam ZenWalk, co je upraveny
Slackware), takze pri starte to pozapina normalne sluzby toho pocitaca
a potom nasleduje pasik tvoreny pomlckami, v strede ktorych sa vypina
text "SKLUG", spustanie procesov vramci Debiana v chroote a napokon
ukoncujuci pasik :-)

  Reverzny zaznam este nieje dokonceny, ale spravi sa. Onedlho sa server
prestahuje (ak sa vsetko podari a nasej ziadosti vyhoveju) na UPJS do
Kosic, zatial je nudzovo u mna na intraku pod postelou (ak chcete fotky,
piste mi sukromne) a komunikaciu tunelujeme cez Kosice.

    S pozdravom
     JaSan