[kde-sk] preklad KDE 4.2

Jozef Riha jose1711 na gmail.com
Úterý Prosinec 9 15:21:30 CET 2008

Zdravim vsetkych,

nejak sa mi v inboxe zacali mnozit mejly s otazkami na poskytnutie
viac informacii o moznosti spoluprace na preklade KDE 4.2. A tak si
nejak zacinam uvedomovat, ze je na case zaktualizovat wiki stranku
(http://kde-sk.skosi.org/doku.php). KDE 3.x je uz prakticky mrtve
(http://mail.kde.org/pipermail/release-team/2008-August/002390.html) a
coraz viac distier ho nahradza stvorkovou verziou. Onedlho je tu KDE
4.2, ktora podla ohlasov na webe je uz naozaj pouzitelne, a je preto
najvyssi cas s prekladmi daco robit.

V najblizsom case teda planujem

  * zrusit/vycistit tabulku (na homepage) so stavom a priradenim
prekladov jednotlivym prekladatelom
  * vymazat kontakty na commiterov & spravcov (ak sa mi ozvu na mejl,
znovu ich pridam).
  * upravit/precistit odkazy (stav prekladov, rosetta)

Rad by som tiez pridal (s Vasou pomocou)

  * navod pre KAider (pokracovatel KBabelu)
  * screenshoty lokalizovanych aplikazii z KDE 4

Co sa tyka zapojenia sa do prekladu, je to rovnako jednoduche, ako
predtym. Napiste do (tejto) konfery, ze chcete pracovat na takom a
takom balicku, pripiste datum, do ktoreho chcete mat preklad
rezervovany a ja podla toho upravim tabulku na wiki.

Priklad:

jarko prekladatelsky - kdelibs/kio4.po - marec 2009

Potom si stiahnite dany gettext subor (pouzite
http://l10n.kde.org/stats/gui/trunk-kde4/team/sk/ alebo
http://websvn.kde.org/trunk/l10n-kde4/sk/messages/) a mozte zacat
pracovat. Hotove ci rozrobene preklady potom posielajte mejlom
spravcovi (ak ho ma balik ci skupina definovany) alebo commiterovi
(kontakt na stranke).

Ak sa pytate, cim zacat, tak vedzte, ze top prioritou su tzv.
,,essential packages``. Na to, aby sa preklad dostal do distribucii je
potrebne, aby boli splnene 4 podmienky, ktore su uvedene v zahlavi
tabulky na http://l10n.kde.org/stats/gui/trunk-kde4/essential/.
Slovensky preklad momentalne splna len jednu z nich.

Vsetko dobre,

jose, koord.