[linux] prepojenie w95 <-->linux (cisco) cez ppp

Jozef Sovcik Jozef.Sovcik na ies.sk
Středa Srpen 25 11:46:41 CEST 1999

> zdravim, neviete o nejakej metode, ako spojazdnit pod windoze priamu linku
> ? Teda seriovu priamo z portu cisca, alebo linuxu. Najlepsie by bolo, ak
> by to ficalo bez modemu.
>
> Dik, za akekolvek napady, urls ;))

Bez modemu to asi nepojde. Ale inak nie je rozdiel
medzi pevnou linkou a vytacanou linkou alebo ethernetom..
Je tam iba ina enkapsulacia (napr. PPP).

Na ciscu nie je potrebna prakticky ziadna konfiguracia,
iba sa linka spusti, zada sa enkapsulacia, nastavi sa routovanie
a hotovo.

Na linuxe je to asi obdobne.
Na nejakom ttyS0 kde je pripojeny modem sa spusti pppd.
Tym vznikne logicky interface napr. ppp0 na ktory potom
mozes normalne routovat...

Pri konfiguracii modemo musi byt jeden nastaveny ako
master a druhy ako slave. Myslim ze u Zyxelov je to
parameter *M1 a *M0. A musis modemu povedat, ze ide
cez pevnu linku (tusim &L1). Nie som si isty.
Pozri sa do manualu k modemu ;-)

Ked ti to nebude jasne, daj vediet...

Jozef.