[linux] modem

Peter Surda pict-byte na EUnet.at
Pátek Srpen 27 11:45:30 CEST 1999

On Fri, Aug 27, 1999 at 12:17:18AM +0200, Jack wrote:
> mohli by ste mi poradit s kupou modemu, ktory by BEZ PROBLEMOV slapal
> pod Linuxom?

Pokial to neni winmodem, slapu IMHO vsetky. Rozmysli si, ci chces interny
alebo externy. To zalezi na tvojich osobnych preferenciach. Na interny
nepotrebujes zadne miesto navyse. Externy potrebuje vlastny zdroj, ma
blikatka, tie drahsie vedia aj prijimat voice/fax pri vypnutom pocitaci, mozes
ho jednoducho odniest inde a pripajat/odpajat pri behu pocitaca. S vlastnych
skusenosti viem, ze interny pri behu pocitaca odpajat ma za nasledok zmrznutie
:-)).

Interny: mal som vyse roka Infotel 14.4VQH (plus 2 roky pod windblowsom) a
fachcil 100% OK. Bacha, ked je modem prilis lacny, je to asi winmodem, a ten
NEJDE.

Externy: AFAIK fachcia vsetky. Ja som si pred par mesiacmi kupil USR56k (999
silingov). UART mam iba 16450 (bez FIFO), ale nevidel som problemy. Konektne
sa mi vacsinou 49k alebo 50k. Upgrade trval asi minutu pri zapojenom pocitaci
(zmenit symlink a zvysit max. rychlost v configuracnych suboroch).

Okrem toho vplyv na tvoju spokojnost ma aj kvalita linky.

Bye,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>

--
                Where do you think you're going today?