[linux] priorita paketov

Peter Ronai dzony na my-scotland.sk
Neděle Prosinec 12 21:02:26 CET 1999

> Cafte ...
>
>   Mam dve siete (eth1) a (eth0) obydve idu do jedneho serveru
> kazda znich ma ine adresovanie (10.3... a 10.1..) potebujem sieti eth1
> znizit prioritu paketov aby jej poziadavky na prichodzie pakety boli iba v
> case ked eth0 neni vytazena.  Je mozne nieco taketo urobit na Unixe ...?
> pouzivam Suse 6.2 resp. mi poradte akym smerom sa mam uberat .. Dakujem za
> akukolvek radu
>
>    Krtko

asi by som si na tvojom mieste omrkol dokumentaciu k dynamickemu routovaniu
aj ked pravdepodobne to nebude to co by si chcel presne docielit
to co ty chces je totiz dynamicke shapeovanie
jednou s moznosti by bolo aj ked asi nie najcistejsie mrknut si priepustnost
siete a nastavit dva rozlicne skripty na shaper pre eth1 kde jeden bude
shapeovat viac a druhy menej s tym ze to bude v crontabe a pre rozny cas bude
rozna hladina priepustnosti pre rozne siete alebo ak si lepsi tak si urob
nejaky monitor siete na baze tcpdumpu a podla toho prepinaj hladiny
dalsia moznost by mohla byt (ale to triafam dost naslepo) niekde v baliku IP
route, omrkni to na sieti; bohuzial k IP route je dost chaba doku

(_(_|             Dzony (Peter Ronai) |
    |            ICQ number: 15939025 |
          e-mail:dzony na my-scotland.sk |