[linux] kpackage, sitova karta

roman Roman.Boba na inseko.sk
Pátek Červenec 16 10:48:39 CEST 1999

Ondrej Hlavacek wrote:

> Dobry den,
> zacinam s linuxem (RH6, kde) a potreboval bych poradit s temito vecmi:
>
>  1) Chtel jsem naistalovat nejaky lepsi rpm manager a do oka mi padl
> kpackage.
Cau,
dobra volba.

Nainstaloval jsem rucne jeho rpm, ale kpackage po spusteni nic
> nevykona. Kdyz ho pustim  v textove konzoli, tak zahlasi alespon "Can't open
> X server"
To je OK, je to program pre X
 nebo tak nejak. Ale kdyz ho pustim v X, tak se nestane nic.
Ako ho spustas - z menu ? Skus si v X-och pustit konsole - textovy
terminal a
pust ho tam - kpackage & a uvidis ci hlasi nejake chyby...

> Zkousel jsem ho nainstalovat znova a hlasi, ze uz je nainstalovan. Kdyz

Skus rpm -q kpackage ...co to hlasi ??
resp. rpm -qa | grep kpackage
> najdu jeho soubory a pokousim se je odinstalovat, tak hlasi, ze neni
> nainstalovan. Co s tim mohu udelat?
Od instalovat sa da (ak je korektne nainstalovany) rpm -e kpackage

>  2) Mam pocitace spojene eth. kartami a chtel bych ji na linuxu rozchodit
> (3Com Etherlink III 3C5098), ale absolutne nemam tuseni, jak se to dela.
1, potrebujes driver - najlepsie ako modul - skus lsmod (u mna to vyzera
nasl:
[root na roman root]# lsmod
Module                  Size  Used by
ipx                    12508   3  (autoclean)
nfsd                  150936   8  (autoclean)
lockd                  30856   1  (autoclean) [nfsd]
sunrpc                 52356   1  (autoclean) [nfsd lockd]
tulip                  25252   1  (autoclean) >>>>>>>>>ty by si tu mal
mat 3c509
nls_iso8859-1           2020   1  (autoclean)
nls_cp437               3548   1  (autoclean)
vfat                   11516   1  (autoclean)
fat                    25664   1  (autoclean) [vfat]
opl3                   11208   1
sb                     33204   1
uart401                 5968   1  [sb]
sound                  57208   0  [opl3 sb uart401]
soundlow                 300   0  [sound]
soundcore               2372   6  [sb sound]

takze ak 3c509 nie je naloadovany, skus insmod 3c509 (mal by byt v
/lib/modules/verzia_jadra/net)
Ak sa natiahne a tvari sa ze je vsetko OK,
spusti si linuxconf, tam pridaj interface eth0, prirad IP adresu atd....

Roman

--

Roman Boba,INSEKO a.s.
Zilina, Halkova 3